BlackBerry sprzedaje się coraz lepiej - nie tylko na rynku biznesowym

W drugim kwartale obecnego roku rozliczeniowego kanadyjski producent zarobił na sprzedaży BlackBerry 3,53 mld USD. To o 37 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk netto wypracowany przez Research In Motion był jednak mniejszy.

W kwartale zakończonym 29 sierpnia nabywców znalazło 8,3 mln terminali BlackBerry. Niemal połowa (3,8 mln) z nich trafiła do nowych użytkowników. Ponad 80 proc. osób, które nabyły terminal BlackBerry to użytkownicy prywatni. Wzrasta również liczba osób korzystających z usługi BlackBerry. W skali świata jest to już ponad 32 mln użytkowników. Obroty firmy były jednak nieznacznie niższe od wcześniejszych prognoz niezależnych analityków. Pomimo rosnących przychodów kwartalny zysk netto był o 20 mln niższy od ubiegłorocznego i wyniósł 475,6 mln USD. Prognozy na trzeci kwartał trwającego roku finansowego zakładają, że liczba sprzedanych urządzeń BlackBerry przekroczy 9,2 mln sztuk.

Kierownictwo koncernu Research In Motion zamierza kontynuować strategię rynkową zakładającą wzrost sprzedaży przede wszystkim na rynku konsumenckim. Na najbliższe miesiące zapowiedziano również zmiany w systemie dystrybucji oprogramowania dla BlackBerry. Mają one dotyczyć m.in. nowych form rozliczeń za kupowane aplikacje. Serwis BlackBerry App World uruchomiono w kwietniu br.

Przedstawiciele Research In Motion potwierdzili również zamiar wykorzystania w terminalach BlackBerry przeglądarki przeglądarki mobilnej Iris. Przeglądarka pozwala na przeglądanie wielu witryn internetowych jednocześnie, może być obsługiwana za pomocą ekranu dotykowego i posiada wbudowane mechanizmy blokujące niektóre treści reklamowe. Kanadyjski koncern nabył prawa do przeglądarki Iris w sierpniu br.

Czytaj też:

UE ostrzega o możliwości wycofania iPhone'ów z rynku

RIM na czele listy 100 najszybciej rozwijających się firm magazynu Fortune

Microsoft Office w komórkach Nokii

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.