Sondaż: Amerykanie mówią nie reklamie targetowanej

Na przekór temu co twierdzą marketerzy, większość osób zamieszkujących USA nie chce otrzymywać reklamy dopasowanej do ich zainteresowań - wynika z badań opublikowanych w środę przez dwa uniwersytety.

66 proc. respondentów nie chce targetowanych reklam internetowych - podały University of California Berkeley School of Law oraz University of Pennsylvania. Co więcej, aż 86 proc. z 1000 ankietowanych nie zgadza się, aby firmy śledziły ich zachowania i na tej podstawie dopasowywały reklamy.

“Podczas gdy obrońcy prywatności krytykowali targetowanie behawioralne za śledzenie i metkowanie ludzi w sposób, którego internauci nie rozumieją, marketerzy stali twardo na stanowisku, że da to Amerykanom reklamy i inne treści, które będą tak dopasowane do sposobu życia, jak jest to tylko możliwe" - czytamy w raporcie. - "Jak się jednak okazuje, internauci stoją po stronie obrońców prywatności."

Nowe badania odbiegają nieco od wyników opublikowanego w marcu sondażu TRUSTe, według którego 51 proc. amerykańskich konsumentów odczuwa dyskomfort z powodu wykorzystywania przez firmy technologii targetowania behawioralnego. Jednocześnie ten procent osób zmniejszył się w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy wynosił 57 proc.