Reklama: sieć tryumfuje nad TV w Wielkiej Brytanii!

Wydatki na reklamę internetową stanowiły w pierwszej połowie br. już 23,5 proc. całego rynku reklamy Wielkiej Brytanii - wynika z badań przeprowadzonych dla IAB UK przez PwC.

Tym samy telewizja, do której należy 21,9 proc. wydatków na reklamę spada na drugie miejsce po internecie w Wielkiej Brytanii.

W pierwszej połowie br. wydatki na reklamę internetową wzrosły w Wielkiej Brytanii o 4,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Wzrost internetu na tym rynku trwa już od kilku lat, co pozwoliło temu medium wyprzedzić już gazety i magazyny.

Informacja o wybiciu się internetu na pierwsze miejsce wśród klas mediów jest bardzo pozytywna dla podmiotów działających w brytyjskiej branży online. Jednak badania pokazują także dosyć niepokojący trend. W drugim kwartale zauważalny jest bowiem ostry spadek wydatków na reklamę w sieci.



Jakie jeszcze ciekawe wnioski płyną z badania IAB UK? Linki płatne w wyszukiwarkach, będące największym segmentem reklamy internetowej w Wielkiej Brytanii, stanowią już prawie 60 proc. wydatków na reklamę online. Ich udział w torcie internetowym wciąż rośnie, w przeciwieństwie do reklamy graficznej, na którą przeznaczane są już mniejsze budżety niż na rynek drobnych ogłoszeń internetowych. Brytyjska branża classifieds ma się całkiem dobrze - w pierwszej połowie 2009 r. wzrost o 10 proc.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.