Naspers znowu inwestuje w e-commerce

Koncern Naspers nabył większościowy udział w brazylijskiej grupie BuscaPé działającej w branży e-commerce. Jak zdradził CEO grupy, przyszła współpraca między BuscaPé a Allegro jest prawdopodobna.

Południowo afrykański gigant mediowy Naspers nabył w grupie BuscaPé udziały za sumę 342 mln dol.

Flagowy produkt brazylijskiej grupy to Buscape.com - porównywarka cen, świadcząca swoje usługi na ok. 100 serwisach internetowych w Ameryce Łacińskiej. Buscape.com współpracuje z takimi partnerami jak Microsoft, Globo czy Abril. Buscape.com było też pierwszym serwisem, od którego grupa rozpoczęła swoją działalność w sieci.

Oprócz porównywarki cen, do BuscaPé należy także darmowy serwis z drobnymi ogłoszeniami QueBarato, sieć afiliacyjna Lomadee, system płatności elektronicznych Pagamento Digital czy firma zajmująca się analizami rynku e-commerce eBit.

Naspers już wcześniej zainwestował w dwa przedsięwzięcia na południowo-amerykańskim rynku. Są to Abril i Compera nTime.

Antonie Roux, stojący na czele skrzydła internetowego koncernu Naspers, powiedział, że "BuscaPé to szybko rozwijający się biznes, mieszczący się w ramach naszych zainteresowań e-commerce. Jest to zdywersyfikowana platforma handlowa, z całym spektrum różnych modeli biznesowych, obecna na najważniejszych rynkach Ameryki Łacińskiej".

Naspers znowu inwestuje w e-commerce

Buscape.com

Według Naspers, e-commerce jest jedną z najciekawszych stref internetu. Poprzez przejęcie Tradus (właściciela Allegro), Naspers zbudował istotne zaplecze na tym polu. Według Romero Rodriguesa, CEO BuscaPé, przyszła współpraca pomiędzy BuscaPé i Allegro jest prawdopodobna.

"Doświadczenie jakie Naspers posiadł przejmując Allegro, może przyczynić się do rozwoju BuscaPé" - powiedział Romero Rodrigues.

W 2008 r. Naspers zapłacił za największy polski serwis aukcyjny ok. 1 mld funtów, czyli 1,5 mld euro.