Na czym Polacy stawiają sklepy internetowe?

Home.pl i NetArt to najpopularniejsi dostawcy hostingu wśród polskich sklepów internetowych. Jeżeli zaś chodzi o platformy sklepowe, przoduje o2.pl i QXL Polska.

Jednym z problemów przed jakimi staje osoba planująca założenie własnego sklepu internetowego jest wybór usług hostingowych. Bo czy wybrać serwer wirtualny, dedykowany, a może hosting na platformie sklepowej?

Jak pokazuje raport e-commerce 2009, świeżo upieczony przedsiębiorca sięgnie najprawdopodobniej po pierwsze lub trzecie z wymienionych rozwiązań. Prawdopodobnie jednak gdy okaże się, że sklep jest dochodowy i przetrwa przynajmniej 5 lat na rynku, wtedy ten sam, doświadczony już w branży e-commerce człowiek przesiądzie się na serwer dedykowany.

Wirtualna większość

W 2008 r. najpopularniejszymi wśród przebadanych przez Internet Standard polskich e-sklepów rodzajami usług internetowych były serwer wirtualny i dedykowany. Liderem w dostarczaniu usług hostingowych dla branży e-commerce była firma Home.pl, która utrzymuje już co piąty sklep internetowy w polskiej sieci. Mniejszą o ponad 7 pkt. proc. część tortu przypadła w udziale drugiej w kolejności firmie NetArt (właściciel Nazwa.pl i Serwery.pl).



"Stabilna i wydajna platforma hostingowa to dla sklepów internetowych być albo nie być. Wspieramy rozwój sklepów, oferując najnowsze rozwiązania technologiczne i całodobowe wsparcie konsultantów" - komentuje wyniki raportu Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający home.pl.

Sklep na platformie

Oprócz serwisów wirtualnych i dedykowanych sprzedawcy bardzo często sięgają także po gotowe platformy sklepowe. Głównymi w tej kategorii graczami są: należąca do o2.pl platforma Otwarte24.pl oraz iStore.pl, będąca własnością QXL Poland (Allegro, otoMoto, Ceneo itd.).

Niewątpliwie największą przewagą konkurencyjną Otwarte24.pl jest to, że ta platforma do prowadzenia własnego e-sklepu jest darmowa. Jak zapewniał w dniu oficjalnego startu platformy Michał Brański, członek zarządu o2.pl, Otwarte24 to serwis w którym nie ma i nigdy nie będzie żadnych opłat i abonamentów. "Nie chcemy na nim zarabiać.(...) Otwarte24.pl to część naszej większej strategii marketingowej, w skład której w przyszłości będzie wchodzić m. in. pasaż handlowy" Dlatego można się spodziewać, że wraz ze wzrostem "świadomości internetowej" u tradycyjnych sprzedawców popularność platformy wciąż będzie rosła.

Z kolei będące platformą płatną iStore oferuje klientom zestaw dodatkowych możliwości. Klienci sklepów osadzonych na oprogramowaniu iStore objęci są Programem Ochrony Kupujących, który zapewnia rekompensatę za opłacony, którego nie otrzymali. Atutem jest też bezpłatna integracja sklepu z Ceneo.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.