Konkurs na firmowy blog roku po raz drugi

Do 15 listopada firmy i instytucje zgłaszać mogą kandydatury swych blogów do konkursu, w którym zostanie wybrany Firmowy Blog Roku 2009. To druga edycja konkursu.

Otwartość komunikacji, częstotliwość wpisów, ilość autorów, znaczenie bloga w komunikacji firmy oraz ilość i jakość komentarzy, a także wygląd, nawigacja, usability to cechy, które oceniane będą w drugiej edycji konkursu na firmowy blog roku. Najważniejszym kryterium będzie jednak wpływ blogu na komunikowanie się firmy z otoczeniem.

Celem projektu jest promowanie narzędzi społecznościowych wśród polskich firm i prezentowanie zalet otwartej komunikacji.

Kandydatury do drugiej edycji konkursu przyjmowane są na stronie Blogi Firmowe do 15 listopada 2009 r. Jedna firma może zgłosić dowolną liczbę blogów. Polskie firmy nadal mają problemy wykorzystaniem blogów jako narzędzi komunikacji - mówi Dominik Kaznowski pomysłodawca i organizator konkursu. Dlatego, za pomocą konkursu, chcemy promować najlepsze przykłady, edukować decydentów i zachęcać do przełamywania stereotypów w dialogu na osi firma-klient.

Zwycięzcy wyłonieni zostaną w 4 kategoriach: blog młody (działający od 3 do 6 miesięcy), blog dojrzały (od 6 do 12 miesięcy) i blog profesjonalny (powyżej roku), a także blog instytucji (powyżej 3 miesięcy). Ogłoszenie wyników nastąpi nie później niż do 15 grudnia 2009 r.

W skład jury wchodzą Dominik Kaznowski, Jarosław Sobolewski (IAB Polska), Joanna Gajewska (Nasza-klasa.pl), Marek Woźniak (netPR), Michał Macierzyński (Fundacja InternetPR), Maciej Budzich (Mediafun), Krzysztof Adamus (Opcom), Maciej Zawadziński (Brand New Media) oraz Aleksander Winciorek (Think-a-head.org).

W zeszłym roku do konkursu zgłoszono 43 blogi w 3 kategoriach. Wśród blogów młodych triumfował blog Agencji Euro RSCG Sensors, w kategorii blogów dojrzałych zwyciężył blog mBanku, a wśród profesjonalnych najlepszy był blog e-Lady.pl.

Więcej o konkursie: http://blogifirmowe.wordpress.com