35% dynamika wzrostu rynku reklamy online w USA

Rynek reklamy online w USA miał 35% dynamikę wzrost w 2006 roku, podaje amerykańskie IAB. Najważniejsze zadanie jakie stawia przed sobą organizacja to poprawianie jakości reklam, położenie nacisku na wideo, dbanie o to, by wydawcy podawali rzetelne dane dotyczące wydatków reklamowych.

Marketerzy w zeszłym roku wydali na amerykańskim rynku prawie 17 mld USD, to czwarty rok z rzędu, w którym rynek zanotował większą dynamikę wzrostu w stosunku do poprzednich lat.

-35% dynamika wzrostu to fantastyczny wynik. Jesteśmy bardzo zadowoleni- mówi Sheryl Draizen, starszy wiceprezydent IAB i menedżer generalny. Jednak aby mieć nadal tak dobre wyniki, musimy udoskonalić jeszcze co najmniej kilka rzeczy, dodaje Draizen.

Na przykład, zbyt wielu marketerów nie przykłada takiej uwagi do sprawdzania i testowania kampanii online, jak robi to w przypadku innych mediów: telewizji, radia i prasy.

Z kolei wydawcy muszą przekonywać marketerów, że reklama online pomoże im w całym procesie sprzedaży ich produktów i usług.

Zdaniem Draizen reklamodawcy wydają stanowczo za mało na online. Wydatki na reklamę internetową stanowiły zaledwie 6% wszystkich pieniędzy przeznaczonych na reklamę w USA. Dla porównania - rynek reklamy bezpośredniej był wart 58 mld USD, a reklamy prasowej - 51,2 mld USD.

Reklama w wyszukiwarkach stanowiła 40% wydatków w 2006 r., to najwięcej ze wszystkich form reklamowych. Reklama graficzna (banery i rich-media) stanowiła 32%. Dziesięć największych firm sprzedających reklamę było odpowiedzialne za 69% przychodów, 50 największych firm - 93%.

Polski rynek reklamy online odnotował 59,3% dynamikę wzrostu, a jego wartość (bez barterów, reklamy w wyszukiwarkach, ogłoszeń drobnych) wyniosła 215 mln zł.

Więcej: IAB US (informacja w języku angielskim)