UCD Project: użyteczność w służbie publicznej

Wystartował UCD Project - niekomercyjna inicjatywa, mająca na celu poprawę użyteczności polskich serwisów publicznych.

Czy komuś zdarzyło się poszukiwać godzinę jakiegoś kwitku na stronie NFZ? A może odnalezienie numeru telefonu na stronie Rzecznika Praw Konsumentów zajęło komuś nieprzewidywalnie dużo czasu (zakładając, że cel został osiągnięty)?

Takie sytuacje się zdarzają i nie są to wyjątki. Strony publiczne odstraszają swoim poziomem zagmatwania. Wygląd na to, że przed startująca właśnie niekomercyjną inicjatywa UCD Project, która chce analizować dostępność do polskich serwisów publicznych, czeka dużo pracy.

Jedną z trzech osób tworzących UCD Project i jednocześnie pomysłodawcą przedsięwzięcia jest Mariusz Dziechciaronek, były New Business i PR Manager z agencji interaktywnej Symetria. Osoby tworzące projekt zapewniają jednak, że nie są związane z żadną organizacją, firmą polską czy zagraniczną zajmującą się użytecznością, badaniami, prototypowaniem, czy programowaniem.

"Chcemy realizować nasze cele poprzez działania polegające na badaniu użyteczności i dostępności polskich serwisów i aplikacji. Nie chcemy poprzestać jedynie na krytyce, chcemy również proponować przyjazne dla użytkownika rozwiązania" - mówi Mariusz Dziechciaronek - "Działamy poprzez rozwijanie naszego bloga oraz tworzenie raportów, analiz i prototypów, które mają na celu zwrócić uwagę na problemy istniejące w polskim Internecie."

UCD Project: użyteczność w służbie publicznej

W serwisiehttp://www.ucd.com.pl zamieszczony został darmowy raport na temat użyteczności witryny Rzecznika Praw Obywatelskich - "Czy Rzecznik jest rzeczowy?".

Inicjatywa otwarta jest na nowych członków, którzy będą chcieli się "przyczynić do uczynienia polskiego internetu miejscem bardziej przyjaznym i użytecznym dla użytkownika".

Należy przyznać, że pomysł godny poparcia. Oby tylko osobom stojącym za UCD Projekt wystarczyło zapału.