Wal-Mart otwiera się na zewnętrznych sprzedawców

Walmart.com, będący internetowym skrzydłem sieci sklepów Wall-Mart Inc., otworzył na swojej platformie pasaż handlowy dla firm trzecich.

Największy w USA sprzedawca detaliczny uruchomił wczoraj specjalny program o nazwie "Walmart Marketplace" (z ang. rynek Walmart), w ramach którego możliwość oferowania swoich produktów na Walmart.com dostali zewnętrzni sprzedawcy. Produkty pochodzące od firm trzecich zostały wyszczególnione na stronie głównej sklepu internetowego i podzielone na 32 kategorie, m.in. dla dzieci, torby, sprzęty sportowe.

W pasażu Walmart Marketplace znalazły się sklepy CSN Stores LLC, eBags.com i Dreams Inc. Dla Walmart.com jest to okazja na zaoferowanie klientom niszowych produktów, których sklep sam nie byłby w stanie wprowadzić. Zwłaszcza, że zbliża się okres świąteczny.

“Wybraliśmy akurat tych trzech sprzedawców, gdyż mięliśmy na uwadze ich dobrze rozbudowany serwis obsługi klienta oraz ofertę wysokiej jakości marek i towarów" - oświadczył rzecznik firmy.



Walmart nie zdradził wielu szczegółów związanych z wdrożonym właśnie programem, jak np. jakiej wysokości prowizje pobiera od partnerów. Wiadomo natomiast, że to Walmart.com zajmie się obsługą wszystkich transakcji a po stronie uczestniczących w programie sklepów leżeć będzie odpowiedzialność za dystrybucję produktów, obsługę klienta oraz obsługę reklamacji.

Należy zwrócić uwagę, że Walmart.com dosyć późno otwiera się na zewnętrznych sprzedawców i że na tym polu w USA dominują serwisy jak eBay.com i Amazon.com.

Wszystkich zainteresowanych strategiami e-commerce zapraszamy na organizowaną przez InternetStandard.pl konferencję e-commerceStandard 2009.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.