USA: wideo online wciąż do przodu

Wg lipcowych statystyk Nielsena - 136 mln, wg danych comScore 157 mln internautów obejrzało w Stanach Zjednoczonych materiały wideo w sieci. Rosną też słupki obrazujące liczbę obejrzanych klipów, a także uśrednionoą liczbę materiałów przypadającą na każdego internautę.

Zarówno dane Nielsen, jak i analizy konkurencyjnej firmy badawczej comScore potwierdzają wzrastającą popularność materiałów wideo wśród amerykańskich internautów.

Wg najnowszego raportu Nielsen pt. "VideoCensus" ponad 136 mln amerykańskich internautów obejrzało materiały wideo w lipcu 2009 r. - to o 14% więcej niż w analogicznym okresie sprzed roku. Liczba obejrzanych klipów ukształtowała się na poziomie 11,2 mld, co oznacza wzrost o 31%; średnio na jednego internautę przypada o 15% więcej materiałów niż przed rokiem tj. 82. Internauci zdecydowanie więcej czasu poświęcają na oglądanie wideo w sieci (średnio ok. 3,5 godzin, wzrost o 42% w porównaniu z lipcem 2008 r).

Niekwestionowanym liderem wśród serwisów dostarczających materiały wideo najczęściej oglądane przez internautów jest oczywiście YouTube (ponad 7 mln obejrzanych klipów i 104 mln użytkowników). Na drugim miejscu uwzględniając liczbę wyświetlonych filmów znalazło się Hulu (z ponad 380 tys. obejrzanych filmów). Serwis nie ma jednak imponujących statystyk dotyczących liczby użytkowników (w lipcu 2009 było ich 10 mln), co oznacza, że na jednego użytkownika Hulu przypada znacznie więcej klipów niż na internautę korzystającego z YouTube. Trzecie miejsce należy do Yahoo! (ponad 265 tys. wideo), które również pochwalić się może dużą, bo blisko 30 mln grupą odbiorców.

Dla potwierdzenia informacji obrazujących wzrost popularności treści wideo online w Stanach Zjednoczonych, warto sięgnąć jeszcze po statystyki comScore. Wg nich w lipcu 2009 r. materiały wideo w sieci obejrzało, jeszcze więcej niż podaje Nielsen, bo ponad 157 mln internautów. Do najpopularniejszych firm dostarczających treści wideo w amerykańskich internecie - wg danych comScore - należą: Google (112 mln użytkowników, średnio 67 klipów przypadających na osobę), Microsoft (73 mln internautów, którzy średnio oglądają 9 filmów) oraz Fox Interactive Media (60 mln użytkowników i średnia liczba klipów - 10). Yahoo! wg danych comScore znalazło się na pozycji 5. (50 mln internautów, którzy średnio wyświetlają 7 filmów), a Hulu na miejscu 8. (37 mln użytkowników, średnio 10 klipów przypadających na osobę).

http://www.emarketer.com