Oponeo wkracza na rynek włoski

Oponeo.pl otwiera sklep z oponami we Włoszech. To kolejny kraj w zagranicznej ekspansji Oponeo - od kilku miesięcy działają już witryny niemiecka, hiszpańska i francuska.

Bydgoska, notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, firma Oponeo.pl S.A. zajmująca się sprzedażą opon przez internet rozwija swą działalność na kolejnym rynku Europy Zachodniej.

Po otwarciu w lutym sklepu w Niemczech ( http://www.oponeo.de ) oraz w kwietniu we Francji ( http://www.oponeo.fr ) i Hiszpanii ( http://www.oponeo.es ) przyszła teraz kolej na Włochy. Dostępna jest już (zapowiadana wprawdzie już na czerwiec) witryna http://Oponeo.it . Jak wyjaśnia Monika Siarkowska, PR & Investor Relations Manager w Oponeo.pl S.A. przesunięcie startu włoskiego e-sklepu o dwa miesiące wynikło z faktu, że witryna wzbogacona została dodatkową zawartością w porównaniu do pozostałych zagranicznych stron Oponeo - dodano m. in. dział informacji z artykułami, forum oraz ogłoszenia.

Serwis włoski przygotowywany został w Polsce przez zespół kilkunastu specjalistów poszczególnych działów, za bezpośredni kontakt z Klientami na terytorium Włoch odpowiada obecnie jedna osoba. Dział Obsługi Klienta będzie rozwijany w marię wzrostu liczby zamówień.

Dlaczego zdecydowano się na start e-sklepu na rynku włoskim? Rynek południowy jest obecnie w fazie silnego wzrostu internetowego, co daje dobre perspektywy na budowanie e-commerce w tych krajach właśnie teraz - mówi Monika Siarkowska. Ponadto w porównaniu z rynkiem polskim konkurencja jest mniejsza, największym dostawcą internetowym opon we Włoszech jest Delticom.

Oponeo.pl to jedna z niewielu internetowych firm polskich, która zdecydowała się na ekspansję w kierunku Europy Zachodniej i liczy na znaczne przychody z tego obszaru działań. Przypomnijmy, że przychody Spółki w 2008 r. wzrosły o 47% i wyniosły 94,2 mln zł, a zysk ukształtował się na poziomie 6 mln zł.

Na jakie przychody liczy Oponeo w związku z poszerzeniem działalności na rynek włoski? W roku 2009 spodziewany przychód ze sprzedaży poprzez zagraniczne sklepy (niemiecki, hiszpański, włoski i francuski) to 10% ogólnych przychodów, w roku 2010 - ok. 30%. Najbardziej obiecujące serwisy to niemiecki i francuski, niestety nie jesteśmy w stanie oszacować dokładnych przychodów z poszczególnych sklepów zagranicznych - wyjaśnia Monika Siarkowska.

Niedawno Spółka poinformowała o uzyskaniu dofinansowania projektu w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka dla działania 8.2. Oponeo.pl wsparcie unijne wykorzysta w relizacji projektu "Budowa elektronicznej platformy typu B2B o nazwie Felgi-e-Hurt obsługującej obrót handlowy felgami aluminiowymi". Jest to kolejny etap prac związanych z budową portalu o felgach wraz z elementami WEB 2.0.

Aktualizacja: 27 sierpnia 2009 16:23
Dodałam wypowiedź Moniki Siarkowskiej, PR & Investor Relations Manager w Oponeo.pl S.A.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.