Czerwcowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny i grupy witryn w Polsce

Grupa Interia odzyskuje straconą wcześniej lokatę, Grupa Fotka niżej o 3 miejsca tracąc zasięg oraz notując spadek liczby odsłon. Z Top 20 znika ceneo, o osiem szczebli wyżej pnie się Grupa Mozilla, a jej witryna mozilla.com w rankingu domen pokonuje Microsoft.com. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań czerwcowej fali badania Megapanel PBI/Gemius dotyczących najpopularniejszych grup witryn i witryn niezgrupowanych, a także domen i komunikatorów.

Czerwcowe wyniki Megapanelu PBI/Gemius nie przyniosły znaczących zmian w czołówce zestawień. Zauważyć można jedynie nieznaczny spadek popularności serwisów grupy Fotka.pl, która traci użytowników i liczbę generowanych odsłon. Warto odnotować też pojawienie się w rankingu najpopularniejszych domen witryny mozilla. com, która uplasowała się oczko wyżej niż bezpośredni konkurent - Microsoft.com.

RANKING GRUP WITRYN I WITRYN NIEZGRUPOWANYCH WEDŁUG ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

W kwietniu piąta, w maju siódma, a wg czerwcowych wyników Megapanelu PBI/Gemius, Grupa Interia plasuje się na pozycji szóstej (z ponad 10,2 mln użytkowników oraz 61% zasięgiem), spychając o oczko niżej Grupę Gazeta (9,9 mln real users). Pierwsza trójka w rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznego zasięgu pozostaje wciąż taka sama: każdy z graczy minimalnie zwiększył swój zasięg. Google obecnie pochwalić się może 92,6% zasięgiem, Grupa Onet - 74% zasięgiem, a nasza-klasa.pl przyciągając ponad 11,6 mln internautów odnotowuje 69,6% zasięg.

Do ciekawych przetasowań doszło w drugiej dziesiątce zestawienia: Grupa Mozilla (mozilla.com i mozilla.org) skoczyła aż o osiem pozycji (zyskując ponad 2 mln użytkowników!) plasując się w czerwcu na 12 miejscu. Z zestawienia znika ceneo.pl, a pojawia się m. in. Grupa Plus GSM z 22% zasięgiem (w jej portfelu: plus.pl, plusgms.pl, iplus.pl, simplus.pl i plusnet.pl) oraz Grupa pkt.pl (pkt.pl i alejahandlowa.pl). Trzy miejsca niżej (na 19. pozycję) spada Pino.pl.



RANKING GRUP WITRYN I WITRYN NIEZGRUPOWANYCH WEDŁUG LICZBY ODSŁON

W rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych według liczby odsłon znaczący wzrost odnotowała witryna travian.pl (ponad 1 mln 650 tys. odsłon i 4 oczka wyżej), a także menelgame.pl (13. lokata). Pierwsza trójka bez zmian: Nasza-Klasa, Google i Allegro - w sumie użytkownicy tych witryn wygenerowali blisko 20 mld odsłon. W zestawieniu pojawia się witryna wyspagier.pl oraz Grupa GG Network.



RANKING GRUP WITRYN I WITRYN NIEZGRUPOWANYCH WEDŁUG CZASU

W czerwcu polscy internauci spędzili na serwisie Facebook średnio 2 godziny 24 minut, co sprawiło, że pojawił się on w rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych według czasu. Średnio o 20 minut więcej internauci poświęcili też Naszą-Klasą, na której teraz przeciętny użytkownik spędza miesięcznie ponad 9 godzin! W zestawieniu pojawia się nietuzinkowa gra przeglądarkowa Menelgame i to od razu na wysokim 14. miejscu. Mniej czasu poświęciliśmy w czerwcu na Wikipedię (spadek z 12. na 16. lokatę) oraz nieznacznie mniej na serwisy Grupy Interii, która dała się wyprzedzić Grupie o2.pl .

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.