K2 Internet znowu rozszerza rzeczywistość

W lipcu w akcji promocyjnej marki LECH, teraz dla PZU agencja K2 Internet wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality).

Innowacyjny element działań promocyjnych, których twórcą jest K2 Internet to rozszerzona rzeczywistość (ang. Augmented Reality, AR), czyli technologia łączącą świat realny z generowanym komputerowo. Podczas, gdy wirtualna rzeczywistość (Virtual Reality, VR) zastępuje świat realny, rzeczywistość rozszerzona uzupełnia go o elementy widoczne wyłącznie dla konkretnego użytkownika.

W lipcu, po raz pierwszy w Polsce na tak dużą skalę, K2 Internet komercyjnie wdrożyła AR dla marki FMCG. Konsumenci, którzy wzięli udział w letniej promocji konsumenckiej LECHa "Znajdź Nową Kaledonię!" mogli na własne oczy sprawdzić czym jest rozszerzona rzeczywistość. Należało podsunąć pod kamerę komputerową specjalnie przygotowaną kartkę z nadrukiem (piktogramem / markerem) by na monitorze pojawiła się kula ziemska. Wraz z ruchem kartki kula obracała się na ekranie i wskazywała miejsce położenia wspomnianej w promocji LECHa wyspy Nowej Kaledonii (miejsca ulubionego przez fanów sportów wodnych).

Poszerzona rzeczywistość jest narzędziem marketingowym dopiero raczkującym. Oceny jego atrakcyjności dokonają na końcu sami konsumenci. Mimo to, to od wyobraźni agencji i klienta zależy jak przedstawimy AR konsumentom. W przypadku kampanii LECHa AR to innowacyjny sposób na zaprezentowanie atrakcyjnej nagrody. Dzięki samemu AR i mądremu wykorzystaniu wsparcia pracy, jako części zabawy z AR, mamy okazję realnie wzbogacić doznania użytkowników serwisu i odbiorców marki - powiedział w momencie premiery kampanii Arkadiusz Szulczyński, Innovation Director K2 Internet.

Teraz K2 Internet proponuje wykorzystanie AR w branży ubezpieczeniowej - podczas promocji kart PZU Pomoc.

W prasowych reklamach kart ("CD Action", "Focus", "Komputer Świat", "Logo", "National Geographic", "Playboy", "Top Gear", "Wprost") umieszczono specjalny piktogram, który umożliwia śledzenie usług świadczonych przez PZU Pomoc w formie grafiki 3D. Po wejściu na stronę internetową kampaniihttp://www.pzu.pl/pzupomoc/ar i przyłożeniu stroną z piktogramem do połączonej z komputerem kamery ukazuje się ruchoma wizualizacja samochodu. Poruszanie piktogramem powoduje ruch samochodu (model 3D jest "przyklejony" do piktogramu) i pojawianie się na ekranie poszczególnych elementów ujętych w pakiecie PZU Pomoc (np. wymiana opony, doładowanie akumulatora, otwarcie samochodu z zatrzaśniętymi w środku kluczykami).

Zobacz jak wykorzystano rozszerzoną rzeczywistość w kampanii kart PZU Pomoc:

Na świecie technologia Augmented Reality wykorzystana została w wielu ciekawych kampaniach reklamowych, m. in: MINI Cabrio, Volvo Ocean Race, Toyota, Hello Kitty, Smart Grid, Dove. Coraz częściej obecna jest także w innych niż marketing dziedzinach życia np. medycynie, edukacji i grach.

Więcej interesujących przykładów wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości znaleźć można na blogu prowadzonym przez Krzysztofa Piwowara -http://www.augmented-reality.pl .

Źródła: www.marketing-news.pl, www.k2.pl