Optymalizacja w Bing: linki wychodzące ważniejsze niż treść?

Według Brandona Leibowitza wyszukiwarka Bing przykłada większą wagę do linków prowadzących na inne strony, niż do jakości treści zawartej na witrynie. Oto 5 warunków, które wg Leibowitza musi spełniać serwis chcący osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce Microsoftu.

1. Jednym z najważniejszych czynników jest staż witryny. Bing dużo przychylniej traktuje witryny, które istnieją długo w sieci.

2. Bing najwyraźniej lubi strony docelowe, które zawierają mnóstwo unikalnych treści. Strona docelowa (z ang. landing page) to miejsce, do którego trafia osoba zainteresowana konkretną sprawą, bez przechodzenia przez linki ze strony głównej.

3. Istotne jest też bogate zagnieżdżenie słów kluczowych we wskaźniku title. Oczywiście muszą one także odpowiednio oddawać treść strony. "Bing kocha tytuły ze słowami kluczowymi często poszukiwanymi przez internautów" - pisze Leibowitz - "Upewnij się, ze masz dobry, unikalny tytuł dla wszystkich swoich podstron".

4. Wydaje się, że Bing przychylniej niż inne wyszukiwarki patrzy na linki wychodzące. Innymi słowy: linkowanie do innych stron pomaga witrynie w zdobywaniu pozycji w rankingu. Być może twórcy wyszukiwarki wyszli z założenia, że dana witryna chce w ten sposób podzielić się przydatnymi informacjami ze swoimi użytkownikami? Oznacza to, że najlepiej linkować do stron, które mogą okazać się ważne dla użytkownika.



5. Leibiwitz poleca też założenie konta w systemie reklamowym Bing i reklamę w modelu PPC. Wynika to z niskiej konkurencji na słowa kluczowe i wiążącej się z tym (jeszcze) niskiej ceny.

Brandon Leibowitz jest konsultantem w branży SEM. Prowadzi także blog pod adresem: http://blog.seooptimizers.com/.
Źródło: Pandia.com

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.