Wszystkie serwisy News Corp. będą płatne

Rupert Murdoch, CEO News Corp., oświadczył, że wszystkie serwisy koncernu będą udostępniać treści jedynie za opłatą.

Jeżeli słowa Ruperta Murdocha okażą się prawdą, już wkrótce użytkownicy serwisów News Corp. będą musieli płacić za dostęp do treści. Mowa tu o stronach internetowych brytyjskich dzienników jak "The Sun", czy "The Times", lub amerykańskich - "The New York Post" i "Wall Street Journal".

Co interesujące, jeszcze pod koniec 2007 r. (czyli przed kryzysem na rynku reklamy), Robert Murdoch twierdził, że bezpłatny i oparty na reklamach model finansowania serwisu jest wystarczający i że The Wall Street Journal nie musi utrzymywać się z subskrypcji.

Prawdopodobnie wpływ na zmianę tego rozumowania miała strata wielkości 3,4 mld dol., którą od początku roku notuje koncern.

Murdoch jednocześnie ma nadzieje, że inne spółki medialne także wprowadzą model płatny dla swoich serwisów. "Jeżeli osiągniemy sukces, w nasze ślady pójdą pozostałe media" - powiedział Murdoch dla Financial Times.

Wydaje się, że bezpłatny wciąż pozostanie należący do News Corp. serwis społecznościowy MySpace.