Kurnik do kupienia na Allegro?

Marek Futrega sprzedaje swoje największe internetowe dzieło - serwis Kurnik.pl. Serwis został wystawiony na aukcji na Allegro.pl.

Marek Futrega, twórca i właściciel serwisu Kurnik.pl, postanowił poszukać inwestora. Jak podaje PB, zainteresowanie serwisem jest duże, a rozmowy podjęli najwięksi gracze na rynku polskiego internetu. Szczegółów negocjacji na razie nie zdradzono.

O tym, że Kurnik czekają zmiany wiadomo było już od połowy lipca br. Wtedy to Jacek Świderski, członek zarządu o2.pl przyznał, że spółka już wkrótce najprawdopodobniej zakończy współpracę z Kurnik.pl. Dotychczas spółka miała wyłączność na sprzedaż reklam na serwisie.

"Zmiana warunków współpracy z o2.pl to adaptacja do zmieniającej się sytuacji na rynku reklamy internetowej. Zmiana dotyczy zarówno serwisu Kurniku, jak i Garnek.pl" - odpisał mi wtedy na podesłane pytania Marek Futrega. - "Jesli chodzi o przyszłość - najprawdopodobniej będę sprzedawał reklamę samodzielnie, zakładając i rozwijając własną firmę, ale nie wykluczam jeszcze podjęcia współpracy z innymi portalami." Kto chętny? Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl?

Jednocześnie z dzisiejszą informacją o sprzedaży, na Allegro pojawiła się aukcja, której przedmiotem jest ... Kurnik.pl. Aukcja została okraszona dużym napisem "TO NIE JEST ŻART!!!1", a jako dowód świadczący o jej autentyczności, podano linki do artykułów, mówiących o dzisiejszej zapowiedzi sprzedaży Kurnik.pl. Czekam na wiadomość od Marka Futregi, który mógłby potwierdzić autentyczność aukcji.

W ciągu dosłownie paru minut, cena wystawionego na aukcję Kurnika została z 1 zł wywindowana do 51 tys zł. Chwile później wynosiła już 71 tys zł. O godzinie 15. w licytacji prowadziła osoba o nicku rangi, pod którym to nickiem kryje się Rafał Agnieszczak, prezes Fotka.pl. Ok. godziny 16. cena zbliżyła się do 2. mln zł. Cena minimalna nie została jeszcze wtedy osiągnięta (wysokość ceny minimalnej jest ukryta do momentu jej przekroczenia przez kupujących). Jak jednak mówi Rafał Agnieszczak, większość licytujących obecnie osób stanowią dzieci, które robią to dla zabawy. "W momencie, kiedy jedna z tych osób przekroczy cenę minimalną, będzie miała kłopoty" - mówi Agnieszczak.

O co ten bój?

Według "PB", inwestorzy wyceniają omawiany serwis z grami online na ponad 10 mln zł. Dlatego można oczekiwać ciężkiego boju przed licytującymi - do końca aukcji zostały 2 dni.

Jeżeli tylko oferta okaże się być autentyczna, to z pewnością jest o co walczyć. Głównym atutem serwisu Kurnik.pl jest długość czasu, jaki spędzają na nim internauci. Przeciętny użytkownik poświęca na kurnikowe gry prawie 11 i pół godziny miesięcznie. Łączny czas, wszystkich użytkowników serwisu wynosi 10 mln godzin. Takim wynikiem nie może pochwalić się nawet wikipedia.org.

Łączna miesięczna liczba osób korzystających z serwisu wynosi 881 tys. real users (dane za Megapanel PBI/Gemius, maj 2009).

Kliknij, aby powiększyć

Czytaj też: Manifest przeciwko sprzedaży Kurnik.pl

Aktualizacja: 04 sierpnia 2009 16:22
Jak zauważył czytelnik Zal, link do aukcji znaleźć można na głównej stronie Kurnik.pl.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.