Polska reklama straciła na wartości

W I półroczu polski rynek reklamowy skurczył się o 11,4 proc., do 3,432 mld zł - szacuje dom mediowy Starlink.

W porównaniu z pierwszym półroczem 2008 r. jedynie internet odnotował wzrost przychodów, bo aż o 10,2 proc. Wszystkie pozostałe media straciły w tym okresie - szacuje Starlink.

Najbardziej poszkodowane są papierowe dzienniki, gdzie ujemna dynamika wyniosła - 20,2 proc. Kolejne, niechlubne, końcowe miejsca zajęły papierowe magazyny (-15,5 proc.), radio (-13,0 proc.) i telewizja (-12,8 proc.).

W I półroczu najbardziej na reklamie oszczędzały: sektor finansowy, firmy motoryzacyjne oraz producenci odzieży, sprzętu AGD-RTV i komputerów. Najgorszy był drugi kwartał, gdy firmy obniżyły swoje wydatki na reklamę aż o 15,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r.

Mimo spadkowej tendencji na rynku, w I półroczu swoje budżety na reklamę zwiększyli producenci farmaceutyków (aż o 15 proc., czyli o 26 mln zł).

Źródło: Wyborcza.pl