Zumi w powietrzu
- Bożena Jaskowska,
- 09.07.2009, godz. 16:57
Lokalizator Zumi.pl wzbogaca swoją ofertę o wysokiej rozdzielczości zdjęcia lotnicze polskich miast. Specjalne samoloty, które wykonać mają 35 tys. fotografii już znajdują się w powietrzu. Partnerem projektu jest firma MGGP Aero.
Kraków, Szczecin, Zielona Góra, Opole, Bytom, Bydgoszcz, Tarnów, Rzeszów, Łańcut, Lublin, Bielsko-Biała, Rybnik, Wałbrzych, Toruń, Trójmiasto i Jelenia Góra - to miasta, których dokładne zdjęcia dostępne są już za pośrednictwem lokalizatorahttp://Zumi.pl (3,1 mln użytkowników wg kwietniowego Megapanelu PBI/Gemius).
Fotografie wykonane specjalistycznym sprzętem zintegrowane są, po komputerowej obróbce, z mapą w lokalizatorze Zumi.pl i dają szczegółowy obraz poszukiwanej okolicy. Ich zalety to: wysoka jakość, ostrość, wyrazistość, dzięki którym możliwe jest dokładne przybliżanie obiektów, nie bez znaczenia jest także aktualność fotografii.
Wg zapowiedzi, już wkrótce dostępne będą w Zumi kolejne zdjęcia lotnicze najwiekszych polskich aglomeracji: warszawskiej, łódzkiej, poznanskiej, wrocławskiej oraz m.in. Czestochowy, Radomia, Olsztyna i Kielc.
Partnerem Zumi w realizacji projektu jest firma MGGP Aero, która wykorzystuje dwa samoloty - Cessna 402 i Piper Navaho. Na pokładzie tego ostatniego zamontowano potężną kamerę cyfrowa DMC - Digital Mapping Camera System z 8 obiektywami wykonanymi w fabryce Carl Zeiss, która umieszczona jest na żyroskopowo stabilizowanym statywie, niwelujacym drgania wystepujace podczas lotu. Dobrej jakości fotografie wykonywane są m. in. dzięki matrycy posiadającej ponad 106 megapikseli.
Atutem Zumi jest to, że oferujemy naszym użytkownikom najwięcej w Polsce dokładnych zdjęć lotniczych, wykonanych przy dobrych warunkach pogodowych. W najbliższym czasie, dzięki zmianom oprogramowania serwisu, użytkownicy będą mogli jeszcze lepiej wykorzystać doskonałą jakość nowych zdjęć - komentuje Mateusz Boczar, Dyrektor Produktu Zumi z Grupie Onet.pl.
Nowe zdjecia lotnicze, to kolejna po wideo wizytówkach, KRS i ofertach nieruchomości, innowacja produktowa wprowadzona przez Zumi, który rozwijany jest wg motta: "Wiecej o firmach, produktach, usługach."
Źródło: Onet