USA: Spadają wydatki na social marketing

Wartość reklamy w serwisach społecznościowych w Stanach Zjednoczonych będzie w 2009 r. niższa o 3% - brzmią prognozy eMarketera. Analitycy uspokajają jednak, że impas nie będzie długotrwały. Co ciekawe światowe wydatki na reklamę w Facebooku wzrosną wg prognoz o 20% osiągając poziom 300 mln USD.

Wg najnowszych szacunków eMarketera zawartych w raporcie "Social network ad spending: a brighter outlook next year" reklama w serwisach społecznościowych w Stanach Zjednoczonych będzie w bieżącym roku warta 1,140 mld USD - o 3% mniej niż w roku ubiegłym, kiedy zanotowano imponującą dynamikę wzrostu na poziomie 33%. Na odwrócenie spadkowego trendu trzeba będzie poczekać do roku 2010 r. - wówczas spodziewana jest 13% dynamika wzrostu (i wartość reklamy na poziomie 1,290 mld USD), a rok później 8,2% (1,395 mld USD).

Najwięcej pieniędzy amerykańskich reklamodawców zainteresowanych promocją w serwisach społecznościowych płynie oczywiście do MySpace i Facebooka. Wartość reklamy w MySpace spadnie w bieżącym roku o 15% i wyniesie - wg analityków - 495 mln USD (w roku 2008 było to 585 mln USD). Wciąż jednak to MySpace będzie mieć największy udział w torcie wydatków - 43%. Facebook odnotuje mniejszy spadek (o 9%), reklama w tym serwisie będzie warta 230 mln USD i sprawi, że serwis zwiększy swój udział w ogólnych wydatkach w USA osiągając 20%.

Co ciekawe analitycy eMarketera szacują, że mimo spowolnienia gospodarczego światowe wydatki na reklamę w Facebooku wzrosną o 20% i osiągną 300 mln USD - dla porównania wydatki na social marketing w MySpace poza Stanami Zjednoczonymi spadną o 14% wynosząc 540 mln USD.

Źródło: http://www.emarketer.com