Ogłoszenia rekrutacyjne popularniejsze w czasach kryzysu

Zwiększa się aktywność osób szukających pracy na serwisach z ogłoszeniami rekrutacyjnymi - wynika z badania przeprowadzanego przez Gemius dla Pracuj.pl.

Wg firmy badawczej Gemius, symptomem zmian zachodzących na rynku pracy pod wpływem sytuacji gospodarczej, jest większa aktywność osób szukających pracy.

Odsetek internautów, którzy codziennie przeglądają ogłoszenia rekrutacyjne w marcu 2009 wynosił 39% i był o 10% większy niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego. Więcej jest także kandydatów, którzy śledzą nowe oferty 3 i więcej razy w tygodniu.

W tym miejscu warto przywołać wyniki badanie przeprowadzonego przez PricewaterhouseCoopers (pt. "Global Entertainment & Media Outlook 2009-2013"). Wynika z niego, że klasyczne ogłoszenia drobne oraz reklama graficzna będą segmentami, które najbardziej ucierpią z powodu kryzysu. Jak to więc możliwe, że internetowe oferty pracy zyskują na popularności? - Pełnowymiarowe ogłoszenia rekrutacyjne, choć z założenia promują konkretne firmy jako miejsca pracy - nie są finansowane z budżetów reklamowych, a z budżetów rekrutacyjnych - powiedział dla InternetStandard.pl Maciej Noga, dyrektor ds. marketingu w Grupie Pracuj. Dlatego spadające wydatki na reklamę (w 2009 r. polskie firmy wydadzą na reklamę o 4,1% mniej) mają być dla polskich serwisów rekrutacyjnych niegroźne.

Ogłoszenia rekrutacyjne popularniejsze w czasach kryzysu

Jak często przeglądasz oferty pracy w Internecie? (Gemius)

Innym wnioskiem z badania Gemiusa jest m.in. to, że internet jest dla uczestników badania głównym źródłem informacji o nowych rekrutacjach. 57% pytanych twierdzi, że szukając zajęcia w sieci, oszczędza czas. Według internautów to także najwygodniejszy sposób poszukiwań oraz źródło najbardziej aktualnych ogłoszeń.

Metodologia: Gemius prowadzi badanie "Pracuj.pl - serwis w oczach internautów" na zlecenie portalu Pracuj.pl od 2005 roku. Celem badania jest poznanie opinii na temat serwisów rekrutacyjnych oraz przyczyn i sposobów korzystania z tych serwisów. W 10 fali badania, przeprowadzonej od 9 do 26 marca br, wzięło udział 2039 internautów, w wieku 24-45 lat z wykształceniem co najmniej średnim.