Michał Bonarowski w IDG

Michał Bonarowski od 1 lipca 2009 jest dyrektorem działu Consumer Media w wydawnictwie IDG Poland SA. Odpowiada za pion konsumencki, w skład którego wchodzą serwisy internetowe oraz miesięcznik PC World.

Poprzednio Michał Bonarowski pełnił funkcję dyrektora wydawniczego i redaktora naczelnego portalu Onet.pl, a wcześniej pracował m.in. dla Tygodnika Polityka, miesięcznika Businessman Magazine, Gazety Bankowej oraz realizował projekty medialne dla stacji telewizyjnych, m.in. TVP2 i TVN24.



Co planuje Michał Bonarowski?
Wyzwania widzę na dwóch płaszczyznach. Pierwsza to ustalenie zdrowych relacji pomiędzy produktami papierowymi i internetowymi.

Szczególnie te wydawnictwa, które mają w portfelu prasę papierową i serwisy internetowe będą musiały pogodzić jakoś te dwie kwestie. Chociaż prasa papierowa notuje spadki w sprzedaży, to wciąż jest lokomotywą sprzedażową, zaś internet, który może mieć wzrosty, nie jest w stanie zrekompensować spadku w przychodach produktów papierowych. I to jest największe wyzwanie. Wszyscy muszą sobie z tym poradzić, bo to nie jest wyjątkowa sytuacja tu, w IDG.

W przypadku wydawnictw papierowych jak miesięcznik PC World, które mają swoje odpowiedniki w internecie wyzwaniem jest też przekierowanie czytelnika na serwis i odwrotnie - użytkownika do gazety.

Druga płaszczyzna to poszukiwanie innych, poza reklamowych form przychodów dla produktów internetowych. Model działalności oparty tylko o reklamy typu display, afiliacje i inne, czyli w tym momencie tradycyjne formy reklamy internetowej, jest dobry dla wysoko-zasięgowych serwisów, ale niekoniecznie dla średnio-zasięgowych. Dlatego trzeba szukać też innych sposobów finansowania.

Mogę zdradzić, że zmiany w zakresie nowych funkcjonalności i wyglądu czekają serwisy IDG. Nowe serwisy powinny ujrzeć światło dzienne do końca tego roku.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.