Alice.com - mydło prosto od producenta

Wygląda na to, że wychodzenie do sklepu po papier toaletowy, pastę do zębów czy szampon może już wkrótce stracić sens. Wczoraj w USA ruszył serwis Alice.com, w którym nabyć można produkty domowe po cenach hurtowych i z darmową dostawą do domu. Jak na razie tylko na terenie Ameryki Północnej.

Na Alice.com można kupić wyłącznie produkty wykorzystywane w gospodarstwach domowych, które dodatkowo zostały podzielone wg pomieszczeń, w których towary te zazwyczaj znajdują zastosowanie. Do łazienki możemy więc kupić mydło, szampon, tampony czy waciki. Do kuchni zaś folię śniadaniową, worki na śmieci, a do domowego biura np. znaczki pocztowe.

Jedną z cech "Alicji" (można ją w pewnym sensie uznać za pomoc domową) jest to, że potrafi wskazać użytkownikowi produkty mu potrzebne (np. takie które już wkrótce zostaną zużyte). Serwis wnioskuje te informacje na podstawie dotychczasowych zakupów klienta jak i też w zależności od tego, czy w rodzinie zamieszkującej jego dom znajdują się np. mali chłopcy.

Głównymi zaletami Alice.com mają być wygoda dokonywania zakupów jak i ich cena. Towary dostarczane są klientom na terenie USA bez pobierania opłaty za transport (warunkiem jest co najmniej 6. zakupionych produktów), a do cen nie doliczana jest marża sprzedawców.

Alice.com - mydło prosto od producenta

Alice.com

Jak to możliwe? Storna jest otwartą platformą dla producentów, jak np. Procter & Gamble, którzy umieszczają na niej własne produkty i sami określają ich cenę. Dzieje się to tym samym bez pośrednictwa sprzedawców, dzięki czemu ceny nie są obarczone prowizją.

Alice.com nie pokrywa też kosztów dostawy - pokrywają je producenci.

Alice.com zarabia zaś na sprzedaży swoim klientom miejsca na reklamy, udostępnianiu danych odnośnie sprzedaży oraz możliwości targetowania klientów.

Jak podkreśla Brian Wiegand, CEO Alice.com, ważnym elementem serwisu są kupony rabatowe, które “podsuwane" są użytkownikowi automatycznie. Jest to kolejne źródło przychodów dla serwisu, gdyż za odpowiednio targetowane akcje promocyjne z użyciem rabatów płacą producenci.

Założycielem Alice.com jest znany w internecie przedsiębiorca Brian Wiegand, który w 2007 r. sprzedał firmie Microsoft Jellyfish.com.

Czytaj też: KomuKomu.pl - projekt e-commerce Agory