AOL zamierza rozwijać się "hiperlokalnie"

AOL przeją dwa serwisy internetowe zajmujące się dostarczaniem informacji lokalnych (tzw. hiperlokalne). Akwizycje Patch i Going to początek nowego kierunku dla AOL - firma zamierza skupić się na inwestowaniu w strony hiperlokalne.

Jedną z przejętych przez AOL stron "hiperlokalnych" jest Patch, który dostarcza lokalnych informacji o pięciu miastach w New Jersey. W każdym z miast Patch ma reportera, który udaje się na spotkania zarządu szkolnego, a do kawiarni chodzi z laptopem i kamerą. Serwis publikuje też informacje od użytkowników jak również pobiera artykuły z innych stron.

Patch to jednocześnie jedna z inwestycji Tima Armstronga, nowego szefa AOL, a dokładniej jego prywatnej firmy inwestycyjnej - Polar Capital Group

Drugą przejętą przez AOL spółką jest bostoński Going. Serwis dostarcza szczegółowych informacji o koncertach i innych imprezach odbywających się w jednym z 30 miast, w których działa Going.

AOL nie ujawnił detali odnośnie podpisanych umów. W oświadczeniu Tim Armstrong podał, że mimo iż w sieci znajduje się niezliczona ilość informacji o tematyce lokalnej, nie powstał jeszcze żaden łatwy i szybki sposób na ich odnalezienie. AOL uważa, że takim miejscem może stać się serwis geolokalizacyjny MapQuest.com, skąd użytkownicy mogą już czerpać informacje lokalne.

Inne działające w USA strony hiperlokalne to m.in. EveryBlock.com, Outside.in, Placeblogger.