Awaria bankowości elektronicznej Pekao SA

Do jutra skutki awarii, która dotknęła właścicieli kont internetowych banku Pekao SA powinny zostać usunięte. "Błąd systemu" spowodował podwójną realizację zleceń stałych u kilkunastu tysięcy klientów.

O awarii bankowości elektronicznej Pekao SA poinformowało Radio RMF FM, a także serwis dziennikarstwa obywatelskiego Alert24.pl.

Awaria bankowości elektronicznej Pekao SA dotknęła kilkanaście tysięcy klientów. Z powodu "błędu systemu" zlecenia stałe właścicieli bankowych kont internetowych realizowane były podwójnie (tzn. na rachunek odbiorcy dwukrotnie przekazano sumę przelewu).

Bank zapewnia, że sytuacja została opanowana i stan kont poszkodowanych klientów do jutrzejszego poranka powinien wrócić do stanu właściwego. Pieniądze bowiem - wg zapewnień - nie zdążyły wyjść poza konta banku, dlatego ich odzyskanie będzie proste i szybkie.

Mimo, iż bank twierdzi, że problem dotyczy tylko bankowości elektronicznej, pojawiają się również głosy klientów Pekao SA skarżących się na brak możliwości dokonywania wypłat z bankomatów oraz płacenia kartą.

Tomasz Bogusławski z Biura Relacji z Mediami i Komunikacji Zarządu Banku Pekao SA wyjaśnia: W środę 10 czerwca nastąpiła usterka systemu bankowości internetowej Pekao24. Przelewy z datą przyszłą i cykliczne zlecone przez klientów w usłudze Pekao24 zostały zrealizowane podwójnie. Co bardzo istotne, żaden przelew nie opuścił banku, czyli nie został zrealizowany. Usterka została wychwycona natychmiast i od razu została naprawiona. Do końca środy, saldo na rachunku wszystkich klientów zostało skorygowane.

Źródła: http://www.rmf.fm , http://www.alert24.pl

Aktualizacja: 12 czerwca 2009 10:40
Dodaliśmy wyjaśnienie przedstawiciela Banku Pekao SA
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.