Edipresse kupuje Wizaz.pl i tworzy sieć Edi Net

W dniu 1 czerwca 2009 r. Wydawnictwo Edipresse Polska podpisało z obecną właścicielką serwisu Wizaz.pl, p. Agnieszką Zembrzycką umowę, której skutkiem będzie objęcie większościowego pakietu udziałów w spółce, prowadzącej tematyczny społecznościowy serwis dla kobiet wizaz.pl.

Zakup udziałów w wizaz.pl był krokiem do utworzenia sieci Edi Net, której zadaniem będzie wspólna sprzedaż powierzchni reklamowej. W skład sieci wchodzą serwisy internetowe należące do Edipresse Polska: polki.pl, uroda.pl, babyonline.pl, ciazaporod.pl, mamacafe.pl, abckarmienia.pl, zdrowybobas.pl, dlakobiet.pl, serwis społecznościowy ja.w.polki.pl, strony tytułów prasowych, a także wizaz.pl.

"Sieć Edi Net będzie wyróżniała się wysoką jakością merytoryczną serwisów internetowych, wysokim zasięgiem każdego z nich jak i zasięgiem skumulowanym" - tłumaczy decyzję utworzenia sieci Mariola Chlebicka - Zienkiewicz, dyrektor biura reklamy działu internet w Edipresse Polska, który przejmie sprzedaż reklam w wizaz.pl od 1 września 2009 r. Przez sieć reklamową Edi Net będzie można realizować wszelkie rodzaje kampanii reklamowych. Unikatowym elementem oferty będzie możliwość realizacji kampanii crossowych z tytułami prasowymi Wydawnictwa (m.in. "Viva!", "Party", "Uroda", "Przyjaciółka", "Mamo to ja", "Twój Maluszek", "Twoje Dziecko")

Decyzja zakupu większościowych udziałów wizaz.pl i budowa sieci reklamowej to kolejny krok w realizacji internetowej strategii Wydawnictwa. Kilka tygodni wcześniej Edipresse Polska uruchomiła platformę społecznościową dla kobiet ja.w.polki.pl oraz trzy społecznościowe serwisy internetowe typu "Pytania i Odpowiedzi" (Q&A), traktujące o karmieniu niemowląt, zdrowiu i chorobach dzieci oraz modzie i urodzie - redagowane przez ekspertów z tych dziedzin oraz użytkowników. "Naszą strategię rozwoju opieramy na trzech filarach" - tłumaczy Piotr Trybalski, Dyrektor Działu Internet Edipresse - "jakości merytorycznej prezentowanych treści, dużym zasięgu w grupie kobiet korzystających z Internetu i zaangażowaniu użytkowniczek, których wiedza i doświadczenie mają w świecie kobiet szczególne znaczenie".

Według marcowej fali badania Megapanel PBI/Gemius, Wizaz.pl odwiedzany jest przez 1,4 mln użytkowników, co daje mu 6. pozycję w kategorii "styl życia". Serwisy Edipresse z grupy life style oraz wizaz.pl osiągnęły łączny wynik 1,976 mln rzeczywistych użytkowników (RU)* z uwzględnieniem współoglądalności.