Kryzys przyśpieszył współpracę w grupie TP - rozmowa z Grzegorzem Tomasiakiem, prezesem WP

Na czym polega strategia "trzech ekranów", jak przebiega współpraca w Grupie TP, dlaczego zamknięto projekt WPmobi oraz czy WP zamierza włączyć się w portalowy "wyścig zbrojeń" - rozmawiamy z prezesem Witualnej Polski, Grzegorzem Tomasiakiem.

Nie unikniemy tego tematu. W jakim stopniu Wirtualna Polska odczuwa kryzys i jak sobie z nim radzi?

Wolałbym unikać tego słowa na "k", ale niestety jest to raczej niemożliwe. Wirtualna Polska, podobnie jak inni najważniejsi gracze na rynku on-line, w miarę dobrze radzi sobie z kryzysem. A na pewno radzi sobie lepiej od firm mediowych, które w odpowiednim czasie nie dostrzegły potencjału internetu. Sieć jest jedynym medium, które w okresie spowolnienia gospodarczego generować może - i generuje - wzrosty sprzedaży.

W przypadku WP wzrosty przychodów nie są tak spektakularne jak w ubiegłym roku, szukamy optymalnych rozwiązań i podnosimy efektywność, aby uzyskać w miarę zadowalające wyniki. Musimy pamiętać, iż mimo pewnego ograniczania budżetów reklamowych, są one również przesuwane z mediów tradycyjnych do internetu. Podczas gdy wpływy reklamowe w prasie, magazynach i radiu maleją w tempie dwucyfrowym, to przychody graczy internetowych rosną. Z mniejszą dynamiką niż rok temu, ale jednak rosną.

Jakich przychodów spodziewają się więc Państwo w bieżącym roku?

Będziemy zadowoleni, jeśli uda się osiągnąć wysoki, jednocyfrowy wzrost przychodów i uważam, że jest to plan realny i możliwy do osiągnięcia. Aczkolwiek internet ma to do siebie, iż niczego nie możemy być pewni, sytuacja w świecie on-line zmienia się bardzo szybko i czas pokaże, czy nasze prognozy się sprawdzą, a strategia przyniesie zamierzone rezultaty.

<b>Grzegorz Tomasiak</b> - od października 2008 r. prezes Wirtualnej Polski. Wcześniej, od kwietnia 2007 był dyrektorem wykonawczym ds. techniki w Grupie TP. Przed przejściem do TP związany z firmą IBM, gdzie pełnił szereg funkcji menadżerskich, m.in. finance & planning managera oraz business management managera w centrali IBM na Europę, dyrektora generalnego IBM Polska i dyrektora wsparcia sprzedaży na Europę Wschodnią, Bliski Wschód, Austrię i Szwajcarię w biurze regionalnym IBM w Wiedniu. Wcześniej zdobywał doświadczenie zawodowe w Chrysler Motors Corporation w Stanach Zjednoczonych oraz w Polsko-Amerykańskim Funduszu Przedsiębiorczości w Warszawie.

Grzegorz Tomasiak ma 43 lata, jest absolwentem Wydziału Handlu Zagranicznego i Finansów Międzynarodowych Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie. Jego pasją jest aktywny wypoczynek (rower, narty i sporty wodne) i... stare samochody.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.