Galeria sztuki on-line - biznes z dużą rozpiętością cenową

Pod adresem Kunsztownie.pl powstała platforma handlowa dla artystów, którzy pragną sprzedawać swoje obrazy, grafiki czy rzeźby w sieci. Właściciel serwisu, Studio Multimedialne Inmani, zamierza zarabiać na prowizji od sprzedanych dzieł sztuki. Ceny wystawianych prac wahają się od 195 zł do nawet 70 200 zł.

W przeciwieństwie do standardowych platform handlowych (gdzie kryteria wyszukiwania towaru zazwyczaj opierają sie na wyznaczeniu przedziału cenowego) poszukiwanie dzieła na Kunsztownie.pl można rozpocząć od określenia jego barwy. Zachęca do tego zgrabnie wykonane menu, wyglądam nawiązujące do malarskiej palety.

Inny ciekawy sposób na znalezienie przedmiotu to szukanie według ulubionego artysty. Każda ze sprzedających osób opisana jest w krótkiej notce biograficznej, okraszonej dużym, czasem artystycznym (a jakże) zdjęciem.

Właściciel serwisu, Studio Multimedialne Inmani, na codzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych dla lokalnych firm. - "Doświadczenia w sprzedaży dzieł sztuki nie posiadamy i de facto posiadać nie musimy, jesteśmy "pośrednikiem" pomiędzy koneserem a artystą" - przyznaje Paweł Radzik, właściciel Inmani - "Prowizja od sprzedaży to nasz jedyny model biznesowy, przy cenach tych prac, myślę, że w zupełności wystarczający."

Galeria sztuki on-line - biznes z dużą rozpiętością cenową

Firma, z racji tego, że swoją główna działalność prowadzi w branży informatycznej, prowadzenie galerii traktuje jako działalność poboczną i nie zakłada konkretnych przychodów z tego biznesu. Ma to być swoiste połączenie przyjemnego z pożytecznym. - "Jak Pan widzi, to nie są prace tanie, są to bardzo drogie dzieła. Sprzedaż na poziomie 10 prac w początkowym okresie będzie zadowalająca. Chociaż w sumie ciężko to tak mierzyć, bo można sprzedać 10 prac w granicach 2000 zł i mieć z tego tyle samo co przy sprzedaży jednej za 25 000. A mamy rozpiętość cenową od 195 zł do 70 200 zł." Ten górny przedział cenowy wyznaczają dzieła rzeźbiarza Czesława Podleśnego.

Galeria sztuki on-line - biznes z dużą rozpiętością cenową

Na stronie nie zabrakło błędów, jak powtarzające się kategorie w menu

Łączna wartość oferowanych ponad 350 dzieł przekracza 1.500.000 zł. Oczywiścię ich wartość rzeczywistą ukształtuje rynek.

Co ciekawe, nie każdy może zacząć sprzedawać na Kunsztownie.pl. Aby nie dopuścić do obrotu "bazgraniyny", dzieła poddawane są weryfikacji - ich zgłoszenie następuje w serwisie przy pomocy specjalnie przygotowanego formularza, gdzie podawane są stosowne dane o autorze i do którego dołączanych jest 5 zdjęć prac. Taka "prezentacja" trafia pod ocenę 3 uznanych artystów. - "Żeby nie budzić emocji w środowisku artystycznym nazwiska "komisji" pozostają znane tylko nam. Możemy jedynie zapewnić, że są to uznani i utytułowani, również poza granicami kraju, artyści" - tajemniczo mówi Paweł Radzik.