Kowbojki.pl i ich szafa w pytaniach i odpowiedziach (o2.pl)

Wystartował kolejny serwis wzbogacający portfolio o2.pl. Tym razem jest to projekt o nazwie kowbojki.pl - promowany jako "serwis dla osób niebojących się trudnych pytań i odpowiedzi".

http://Kowbojki.pl to miejsce w sieci, do którego - wg zamierzeń twórców, firmy o2.pl - kierować się będą młode dziewczyny w wieku 12-22 lat w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania z zakresu mody, urody, makijażu, zakupów, diet i fitnessu. To także serwis idealny na "pogaduchy i porady".

Profil i własny styl użytkowniczki serwisu odzwierciedlany jest w zawartości jej szafy (w której znaleźć się mogą ubrania, biżuteria, kosmetyki, torebki, książki i in.). Możliwe jest zadawanie pytań w kilkunastu kategoriach tematycznych, ocenianie pytań innych internautek oraz oczywiście udzielanie odpowiedzi. Dodatkową funkcjonalnością jest możliwość zlokalizowania pytania na mapie w celu znalezienia "kowbojki" z okolicy i ewentualnego zacieśniania relacji poza siecią.

Identyfikacja wizualna oraz kategoryzacja tematów forum mają na celu stworzenie stosunkowo homogenicznej społeczności. Użytkowniczki będą się poruszały w swoich kręgach zainteresowań oraz w swojej, lub zbliżonej, grupie wiekowej - czytamy w informacji prasowej. Takie społeczności oraz odpowiednio zdefiniowany kontekst, intencje i demografia użytkowniczek mają przyciągnąć reklamodawców zainteresowanych dotarciem do określonej (i jakże atrakcyjnej) grupy docelowej.

Serwisy działające w modelu "Questions & Answers" będące tworzonymi "na żywo" poradnikami z konkretnej dziedziny wiedzy znane są już użytkownikom o2.pl. Wystarczy wymienić ostatnie projekty: DobraMama.pl/DobryTata.pl, PrawoSOS.pl czy Samosia.pl.

Czy kowbojki zdobędą uznanie młodych internautek?

Nie sposób szukając odpowiedzi na to pytanie nie sięgnąć do przykładów serwisów konkurencyjnych (aczkolwiek bardziej zogniskowanych na kwestiach mody, a nie poradnictwa). Wymienię chociażby systematycznie zwiększający popularność projekt rozwijany przez twórcę Fotki.pl -http://Szafa.pl (235 tys. real users wg marcowej fali badania Megapanel PBI/Gemius) oraz pionierską w omawianej dziedzinie i wciąż pozostającą niszową witrynę Szafiarki.pl.