Marcowy ranking serwisów tematycznych

Przejęty na początku przez Agorę serwis dla "kulturystów" - Sfd.pl, wyprzedził w marcu Interię w kategorii "sport". Czy to znak, że również Gazeta.pl już wkrótce znajdzie się nad Interią w "głównym" Megapanelu. W kategorii "styl życia" na pierwszą pozycję wskakuje Onet.pl

Kategoria budownictwo i nieruchomości

Na 7. miejsce z. 9 awansują utrzymane w tematyce "budowania" serwisy Wirtualnej Polski . Na dalekie 17 miejsce spada o2.pl.

Kategoria edukacja

Bardzo dobrze rozwijają się serwisy zgromadzone w kategorii "edukacja". Prawie wszystkie strony z pierwszej 20. zwiększają zasięg.

Kategoria informacje, publicystyka, media

Pierwsza trójka w kategorii "informacje, publicystyka, media", czyli portale Onet.pl, Wirtualna Polsa i Gazeta.pl zwiększają zasięg. Na 10 z 11. miejsca awansuje TVP - informacje.

Kategoria kultura i rozrywka

Zajmujące pierwsze miejsce YouTube zwiększyło liczbę użytkowników o dodatkowe 360 tys. osób. Google prześcignęło Interię i znalazło się na 5. miejscu, a z 12. na 10 awansuje Imageshack.us.

O dwa oczka spada Travian.pl, zyskując jednocześnie zasięg. Serwis w przeciągu ostatniego roku zwiększył liczbę graczy o 2,3 mln użytkowników.

Aktualizacja: 22 maja 2009 16:15

O przyczynach wzrostu zasięgu serwisu GazetaPrawna.pl mówi Robert Lidke, redaktor naczelny Gazety Prawnej.

Na wzrost liczby naszych użytkowników złożyło się szereg czynników. Najważniejszym jest unikalny kontent, który pojawia się na naszych stronach internetowych. Poza portalem gazetaprawna.pl jest on tylko dostępny w wersji papierowej naszej gazety. Dodatkowo od szeregu miesięcy tropimy inne portale, które podbierały nielegalnie nasz kontent. Ponieważ coraz trudniej jest znaleźć nasze treści poza Gazetą Prawną stąd w sposób naturalny przybyło nam użytkowników. Od ponad 2 lat rośnie sprzedaż papierowej Gazety Prawnej. Rośnie znaczenie marki Gazety Prawnej ( wg rankingu Rzeczpospolitej wartość marki GP wzrosła w roku ub. o 80%). W badaniach Instytutu Monitorowania Mediów jesteśmy najczęściej cytowanym medium biznesowym. Stąd zainteresowanie naszym tytułem musi się przekładać na zainteresowanie naszym portalem. W ostatnich miesiącach doskonaliliśmy nasz produkt, także od strony technicznej. Jednocześnie tworzymy coraz więcej treści, który są oryginalnie przeznaczone do Internetu i nigdy nie pojawiły się w naszej wersji papierowej. Przyjęliśmy też założenie, że jeżeli mamy newsa i możemy przypuszczać, i że inne dzienniki lub portale będą miały tę samą wiadomość za kilka godzin to nie czekamy do publikacji tego newsa w papierze tylko uwalniamy go w naszym Internecie.

Nasze najbliższe plany przewidują zwiększenie sprzedaży elektronicznej wersji Gazety Prawnej e-gp. W tej chwili sprzedajemy codziennie około 150 egzemplarzy. Oprócz tego mamy około 8 tysięcy prenumeratorów e-gp. Na naszych stronach będzie coraz więcej różnego rodzaju kalkulatorów. Będziemy rozwijali e-commers. Już teraz za naszym pośrednictwem można kupić bilety lotnicze.

Są także inne plany, o których w tej chwili nie możemy mówić. Jedno jest pewne - zaskoczymy rynek.