Fotka.pl udziałowcem spółki SobotniaNoc.pl (a to nie koniec inwestycji - aktualizacja)

W kwietniu br. Fotka.pl stała się współwłaścicielem kierowanej do fanów clubbingu strony SobotniaNoc.pl. Głównym źródłem utrzymania serwisu są obecnie reklamy, ale w planach jest też sprzedaż biletów na imprezy oraz bluetooth marketing. Inna spółka, na czele której również stoi Rafał Agnieszczak, Swistak.pl, zainwestowała niedawno w sklep Bao.pl.

Na SobotniaNoc.pl znaleźć można przede wszystkim informacje o przyszłych imprezach klubowych (jak np. Amsterdam Dance Mission), również tych o charakterze niszowym.

Oprócz stałych elementów charakterystycznych dla tego typu serwisów (poczta, znajomi, oceny), SobotniaNoc.pl oferuje także możliwość ogłaszania własnych imprez i zapraszania na nie przyjaciół. Podczas rejestracji wybieramy kluby, w których bawimy się najczęściej (do wyboru niewiele, bo ok. 50) oraz ulubiony rodzaj muzyki. Dzięki temu już na starcie prezentowane są nam inne zarejestrowane osoby, które także odwiedzają wskazane przez nas miejsca (czyli potencjalni znajomi). Oprócz tego dostajemy też powiadamia o aktywności osób z naszego miasta (np. o umieszczeniu posta na forum), co może mieć wymierny wpływ na integrację użytkowników, czy też stworzenie "mikrospołeczności" wokół klubów.



Serwis SobotniaNoc.pl wystartował w maju 2008 roku, by po niespełna roku samodzielnej działalności stać się punktem zainteresowania spółki Fotka.pl, która przejęła w nim 50 proc. udziałów. Czy społeczności dla klubowiczów nie można było stworzyć na Fotka.pl? Czy te dwa serwisy społecznościowe nie będą się kanibalizowały, bo przecież celują one w tę samą, młodą grupę docelową? - "Część funkcji serwisu Sobotnianoc.pl będzie dostępna z poziomu Fotka.pl. Nie obawiamy się kanibalizacji, raczej liczymy na uzyskanie efektu synergii, dzięki któremu użytkownicy Fotka.pl uzyskają dostęp do nowych funkcji i informacji związanych z clubbingiem, a ci najbardziej zainteresowani tematem - zasilą szeregi użytkowników serwisu SobotniaNoc.pl" - mówi Rafał Agnieszczak, prezes spółki Fotka.pl.

Głównym źródłem przychodów serwisu SobotniaNoc.pl są reklamy, ale w przyszłości właściciele zamierzają pobierać opłaty od klubów za promocję imprez, a w dalszej perspektywie myślą także o sprzedaży biletów oraz bluetooth marketingu.

Fotka bardziej multimedialna

Zmiany nie ominęły także serwisu Fotka.pl, a dokładnie działających już od ponad roku sekcji Fotka.fm i Fotka.TV. Stworzenie tych dwóch multimedialnych projektów miało dwa cele: dostarczenie użytkownikom Fotka.pl nowych funkcji, a firmie informacji na temat możliwości, jakie dają internetowe radio i TV. Czyli również ich ograniczeń.



Niedawno zadecydowano, że Fotka.fm dostępne będzie na serwisie Emuzyka, którego content i funkcje są ściśle powiązane z muzyką i do którego radio dużo lepiej pasuje. Niedługo też Fotka.TV (która działa jeszcze w wersja beta) zostanie zastąpiona nowym serwisem. Ma on cechować się ze znacznie bogatszymi funkcjonalnościami. Prowadzone są również zaawansowane rozmowy z dostawcami treści, z którymi serwis może także współdziałać przy pozyskiwaniu reklam.

W przyszłości ma postępować integracja wybranych serwisów skupionych pod firmą Fotka.pl. W ubiegłym roku wygenerowała kilka milionów złotych zysków i ponad 10 mln zł przychodów.

Outlet on-line

Innym projektem, któremu także prezesuje Rafał Agnieszczak jest Bao.pl. - "Swistak.pl jest inwestorem posiadającym połowę udziałów w tej spółce. Nie jesteśmy wykonawcą tego projektu, nasz wkład to głównie know-how oraz finansowanie." - mówi Rafał Agnieszczak. Zarejestrowaną w lutym br. spółkę określić można jako wirtualny outlet, gdyż sprzedaje w internecie końcówki serii znanych marek. Dzięki temu ceny towarów są niższe (wg autorów nawet do 70%). Dostęp do sklepu uzyskać można po otrzymaniu zaproszenia od zarejestrowanego już użytkowników, ale konieczność tą można obejść wchodząc przez adres adserver.goldenline.pl/l/1057/. Podbne usługi co Bao.pl (tyle, że w Hiszpani, Niemczech i we Właszech) oferuje Buyvip.com.



Na koniec dodajmy, że Rafał Agnieszczak (już całkiem prywatnie) posiada także udziały w utrzymanym w duchu szafiarek serwisie Szafa.pl. Użytkowniczki (bo do kobiet kierowana jest strona) mogą pochwalić się swoimi najlepszymi ciuchami lub zapytać innych o ocenę swojego stylu ubierania się. Co ciekawe strona pozwala też na wymianę oraz sprzedaż ubrań bez opłat i prowizji.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.