Nowe Allegro: Podróż z przygodami

12 maja światło dzienne ujrzała nowa wersja największego serwisu e-commerce w Polsce. Mimo, iż przygotowanie odmienionego Allegro.pl zostało poprzedzone badaniami usability, strona nie ustrzegła się błędów. Zapytani przez InternetStandard.pl eksperci, zarzucają nowej wersji m.in. brak spójnej wizji, słabą hierarchię informacji, toporność zastosowanych elementów. A w szczególności mało atrakcyjny wygląd.

Allegro.pl pojawiło się w sieci w grudniu 1999 roku. Pomysłodawcą serwisu był Arjan Bakker, a system obsługujący aukcje internetowe napisał Tomek Dudziak. W powstanie serwisu A. Bakker zainwestował 30 tys. zł -http://www.internetstandard.pl/news/100285/Rosnie.apetyt.szefa.Allegro.html .

O tym, że Allegro się zmienia komunikowano już jakiś czas temu. Właściciel serwisu aukcyjnego - QXL Poland - zaprezentował w pierwszej kolejności odświeżone logo strony, a potem mogliśmy zobaczyć pierwsze zrzuty ekranowe ze strony głównej odmienionego serwisu.

12 maja ruszyło nowe Allegro, wywołując lawinę krytyki ze strony użytkowników (co przewidywaliśmy już wcześniej). A co myślą o zmienionym serwisie specjaliści, którzy na co dzień zajmują się stronami internetowymi?

Często powtarzającym się zarzutem stawianym serwisowi przez ekspertów jest słaba oprawa graficzna. - "W przypadku całościowej oceny layout'u minusem jest poziom jego elementów - są niewysmakowane, dość toporne, jakby wybrane z pierwszych prób graficznych. Nie chodzi o to, żeby je bardziej urozmaicać, ale aby idąc według obranego kierunku odnaleźć lepszą jakość" - mówi Dominik Cymer, dyrektor kreatywny Netizens - "Doceniam jednak dążenie do prostoty." (czytaj całą wypowiedź).

Nowe Allegro: Podróż z przygodami

- "Na nowym Allegro widać dużą zmianę w komunikacji. Na pierwszej stronie znacznie intensywniej prezentowane są produkty, a szary i pomarańczowy kolor zawładnął nagłówkami. W efekcie strona straciła miłą i miękką komunikację" - mówi Paweł Haltof, dyrektor badań YUUX. (czytaj całą wypowiedź).

Najostrzej oprawę graficzną ocenił Jarosław Rzepecki, Head of AI Department w Hypermedia, który bez ogródek stwierdził, że ... layout jest brzydki. - "Można odnieść wrażenie, że ktoś omyłkowo potraktował schemat architektury informacji jako finalny wygląd strony. Czyżby kryzys dopadł Allegro, które zostało zmuszone przeprowadzić redukcję kadr i dział graficzny został w 100 proc. zwolniony?" - mówi J. Rzepecki - "Nowe wersje największych portali zawsze są kontrowersyjne, ale uważam to za najgorsze odświeżenie serwisu w ostatnich latach w polskim Internecie." (czytaj całą wypowiedź).

Aktualizacja: 13 maja 2009 11:42

Dodalismy wypowiedź Magdaleny Górak (Artegence) i Karola Świtały (eBay).