Facebook coraz silniejszy w Europie

W lutym 2009 r. społecznościowy serwis Facebook odwiedziło 100 mln internautów z Europy, co w porównaniu z minionym rokiem daje imponujący wzrost na poziomie 314% - wynika z najnowszych analiz comScore. W większości krajów europejskich Facebook jest niekwestionowanym liderem w obszarze serwisów społecznościowych.

Społecznościowy serwis Facebook, który w lutym odwiedziło ponad 275 mln użytkowników, odnotował na świecie 175% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. W Europie wynik Facebooka jest równie imponujący: 100 mln internautów odwiedziających w lutym 2009 r. serwis przyczyniło się do wzrostu na poziomie 314% - podają analitycy comScore.

Zwiększa się nie tylko liczba europejskich zwolenników Facebooka, ale również średni czas korzystania z serwisu. Rok temu czas poświęcony na odwiedzenie społeczności Facebooka wynosił niewiele ponad 1% całego czasu spędzanego w sieci, teraz jest to już ponad 4%, oraz blisko 1/3 czasu poświęcanego na odwiedzanie innych serwisów społecznościowych (rok temu było to zaledwie 12,3%).

W większości z kilkunastu europejskich krajów uwzględnionych w badaniu comScore (bez Polski), Facebook jest liderem serwisów społecznościowych odnotowując na przestrzeni roku nawet kilkuset procentowy wzrost liczby użytkowników. We Włoszech Facebook w ciągu 12 miesięcy zwiększył liczbę swych użytkowników o 2721%, w Hiszpanii o 999%, w Belgii 607%, a we Francji 518%. Najwięcej "facebookowców" jest zaś w Wielkiej Brytanii (22,6 mln), Fracji (13,6 mln), oraz Turcji (12,3 mln). Jedynie w Rosji Facebook znacznie przegrywa z lokalnymi graczami i w kategorii społeczności zajmuje dopiero 7 miejsce, w Niemczech jest 4, a w Portugalii 3.

W Polsce, mimo iż wciąż niekwestionowanym liderem w obszarze serwisów społecznościowych jest Nasza-Klasa (wg Megapanelu PBI/Gemius za styczeń 2009 r. - 9,1 mln real users), to Facebook stopniowo i skutecznie zwiększa swój zasięg i zdobywa nowych użytkowników.

W porównaniu do stycznia 2008, kiedy wg badań Megapanelu PBI/Gemius Facebook odwiedziło 200 tys. internautów, popularność serwisu wzrosła ponad trzykrotnie. W tegorocznej styczniowej fali badania Facebook (lub jak coraz częsciej nazywany jest przez internautów "Facebóg") uplasował się na 19 miejscu przyciągając ponad 720 tys. real users i prawdopodobnie (rówież dzięki polskojęzycznej wersji interfejsu) nadal będzie piął się w górę.

Źródło: http://www.comscore.com