Szef na liście kontaktów w serwisie społecznościowym?

Co drugi użytkownik serwisu społecznościowego dla aktywnych zawodowo zaprosiłby swojego szefa do wirtualnego kręgu znajomych - wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) oraz serwis społecznościowy Profeo.pl. Okazuje się, że dla 3/4 badanych powodem zakładania konta w biznesowym serwisie społecznościowym jest chęć znalezienia nowej pracy.

Badanie dotyczące obecności w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) i serwis społecznościowy Profeo.pl. Okazuje się, że zdecydowana większość (70,3%) pracujących użytkowników biznesowych portali społecznościowych uważa, że najważniejszym powodem, dla którego zakładane są konta w takim serwisie jest chęć znalezienia nowej pracy.

Pozostałe, najczęściej wymieniane motywy aktywacji konta w takim portalu, to możliwość poszerzania kontaktów branżowych (59,5%) oraz chęć zaprezentowania własnych kompetencji (58%). Dla 46% badanych powodem obecności w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów jest możliwość wymiany wiedzy i dyskusji na forum. Równie często wymienianym celem jest budowanie profesjonalnego wizerunku w Internecie (45,4%).

Zaledwie 1/3 badanych użytkowników społecznościowych serwisów typu biznesowego, deklaruje chęć umieszczenia linku do profilu w takim portalu do swojego życiorysu. Co ciekawe, ponad połowa badanych (53%) zaprosiłaby swojego przełożonego do listy kontaktów, nie zrobiłoby tego 36,5% respondentów, co dziesiąty nie ma zdania w tej sprawie.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Asisted Web Interviewing) w lutym 2009 roku w ramach projektu "Satysfakcja z pracy 2009". W wynikach uwzględniono odpowiedzi 446 pracowników małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, którzy zadeklarowali posiadanie profilu w przynajmniej jednym serwisie społecznościowym typu biznesowego (Profeo.pl, GoldenLine.pl, LinkedIn.com, Xing.com, lub innym).

Źródło: http://media.grupapracuj.pl