Gemius: internauci a zdrowie

Prawie co piąty polski internauta (3 mln osób) odwiedza serwisy poświęcone zdrowiu - wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę badawczą Gemius.

Wydarzenia
2-3 marca 2017 r.

Jedyna w roku konferencja poświęcona rządowym projektom IT. Pierwszy dzień VII konferencji Państwo 2.0 poświęcony będzie strategii...

Zarejestruj się
Analiza zainteresowań polskich internautów problematyką zdrowia przeprowadzona została przez Gemius.pl na podstawie grudniowych wyników Megapanelu PBI/Gemius. Okazuje się, że prawie co piąty (18,82%) użytkownik sieci odwiedził w badanym okresie serwisy o tematyce zdrowotnej. Do internetowych aptek zajrzało 5% internautów.

Wśród użytkowników serwisów o tematyce zdrowotnej oraz e-aptek przeważają kobiety, a także osoby w wieku 15-24 lat oraz powyżej 55, z wykształceniem wyższym.

Najbardziej popularne z zakresu zdrowia treści oferuje Onet.pl - grupę tych serwisów w grudniu 2008 r. odwiedziło ponad 785 tys. real users. Na drugim miejscu uplasowała się witryny Grupy medigo.pl (466 tys. real users), a na trzecim serwis biomedical.pl (395 tys. użytkowników).

Jeśli chodzi o apteki on-line to w grudniu 2008 r. skorzystało z nich ponad 783 tys. internautów. W rankingu najpopularniejszych aptek on-line liderem jest transakcyjna część portalu doz.pl - w grudniu 2008 zanotowała ona ponad 344 tys. odwiedzających. Drugie miejsce zajęła strona domzdrowia.pl z liczbą 265 tys. użytkowników. Na trzecim miejscu znalazła się zaś strona i-apteka.pl (111 tys. internautów). Można przypuszczać, że popularność tych właśnie serwisów wynika z faktu, iż oferują one możliwość zamówienia leku na receptę.

Analitycy Gemiusa podkreślają, że w polskim internecie powstają serwisy łączące cechy tradycyjnej apteki, serwisu zdrowia oraz internetowego sklepu, a nawet świadczące wirtualne poradnictwo farmaceutyczne (np. portal Dbam o Zdrowie - doz.pl, który w grudniu 2008 r. odwiedziło ponad 552 tys. użytkowników).

Źródło: http://audyt.gemius.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.