GG Network za otwartą dyskusją o jakości badania rynku radia internetowego

Zarząd GG Network S.A. sporządził oficjalne oświadczenie, w którym wyraża swój sprzeciw wobec wykorzystywanej obecnie metodologii badań rynku radia internetowego i proponuje podjęcie dyskusji nad wprowadzeniem koniecznych zmian.

"BADANIA POWINNY BYĆ OPEN! Komu i dlaczego zależy na nieobiektywnych wynikach?" - tak zatytułowane jest oficjalne oświadczenie firmy GG Network S.A., którego celem jest "rozpoczęcie jawnej, publicznej i rzetelnej dyskusji na temat jakości badań rynku radia internetowego".

Tak stanowcze kroki podjęte przez Zarząd spółki GG Network S.A., producenta radiowej platformy internetowej Open.fm to reakcja na opublikowany niedawno Raport dotyczący rynku internetowych stacji radiowych, opracowany przez firmy Gemius S.A. i PBI, który m. in. posłużył nam do przygotowania tekstu pt. "Radio on-line - projekt długofalowy". W raporcie tym znalazły się statystyki dotyczące popularności stacji radiowych, z którymi nie zgadza się właściciel Open.fm.

Podstawowy zarzut wysuwany przez Zarząd GG Network S.A dotyczy określania liczby odbiorców radia internetowego poprzez zliczanie ich wizyt na stronie www. Open.fm dysponuje własnym odtwarzaczem radiowym dostępnym z poziomu popularnego komunikatora Gadu-Gadu, którego wykorzystanie nie jest w związku z tym widoczne dla Megapanelu.

Wątpliwości GG Network wzbudza także umieszczanie w jednym zestawieniu różnych serwisów www tylko dlatego, że należą one do jednej grupy właścicielskiej oraz brak w zestawieniu takich stacji jak: Grupa Eurozet czy PolskaStacja.

Aktualizacja: 30 marca 2009 16:42

Dodaliśmy stanowisko GG Network S.A. wobec odpowiedzi PBI i Gemius na list otwarty GG o zestawianiu witryn stacji radiowych.

Aktualizacja: 26 marca 2009 16:53

Dodaliśmy wypowiedź Krzysztofa Ziai, Specjalisty ds PR w PolskaStacja.pl.

Dodaliśmy odpowiedź PBI i Gemius na list otwarty GG Network.