Pracuj.pl: przeglądamy oferty w godzinach pracy

Oferty pracy zamieszczone w internecie są najczęściej przeglądane w dni robocze w godzinach pracy oraz w niedzielne popołudnia - wynika z badania przeprowadzonego przez SMG/KRC oraz analizy danych własnych portalu Pracuj.pl.

Blisko 6 na 10 użytkowników internetowych serwisów rekrutacyjnych przegląda oferty w godzinach pracy tj. od 8.00-17.00.

Co ciekawe liczba osób analizujących ogłoszenia o pracę znacząco wzrasta w niedzielne popołudnia, od godziny 15.00.

Dane własne portalu Pracuj.plDane własne portalu Pracuj.pl

Analiza danych przeprowadzona przez Pracuj.pl dostarcza informacji, że internauci szybko reagują na ogłoszenia rekrutacyjne. Ponad połowa wszystkich odpowiedzi na oferty pracy zamieszczone w specjalistycznych serwisach spływa w ciągu pierwszych 10 dni od publikacji ogłoszenia (najwięcej drugiego i trzeciego dnia).

Źródło: „Badanie „Responsywność na ogłoszenia w internetowych serwisach pośrednictwa pracy”, SMG/KRC, XI-XII 2008Źródło: „Badanie „Responsywność na ogłoszenia w internetowych serwisach pośrednictwa pracy”, SMG/KRC, XI-XII 2008

Największa aktywność osób poszukujących pracy zauważalna jest w środku tygodnia, we wtorki i środy.

Analitycy Pracuj.pl podkreślają, że osoby poszukujące zatrudnienia znacznie chętniej odpowiadają na oferty znając nazwę potencjalnego pracodawcy. Tylko 35% zebranych aplikacji zostało przesłanych na ogłoszenia zamieszczone przez agencje doradztwa personalnego, reszta pojawiła się w odpowiedzi na bezpośrednie ogłoszenia firm.

Liderami polskiego internetu w obszarze serwisów rekrutacyjnych są wg grudniowego Megapanelu PBI/Gemisu: pracuj.pl (ponad 1 mln 150 tys. real users), serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl (ponad 1 mln 20 tys. użytkowników), oraz praca w WP.pl (ponad 592 tys. real users).

Źródło: http://media.grupapracuj.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.