Ad-Vice: docieranie do użytkowników, którzy są bardziej podatni na przekaz reklamowy

Targetowanie behawioralne to stosunkowo nowa technologia w kampaniach reklamowych on-line, o której większość z nas już słyszała, ale raczej nie każdy rozumie na czym to tak naprawdę polega. W rozmowie z Bartoszem Wieczorkiem, prezesem sieci reklamowej Ad-Vice Sp. z o.o., staramy się odsłonić rąbka tajemnicy, pytając o konkretny produkt, który niedawno wdrożyła sieć. Mowa tu o technologii AudienceScience, do niedawna znanej jako Revenue Science.

Targetowanie, czy to czas najwyższy na Polskę?

Myślę, że rynek polskiego internetu jest tak dojrzały, że marketerzy - bardziej niż dotychczas - szukają zarówno nowych kanałów dotarcia do klienta, jak i technologii, które pozwolą im się wyróżnić na rynku. To czas nie tylko na targetowanie behawioralne, ale czas na wszystkie narzędzia zwiększające efektywność działań reklamowych w sieci. Targetowanie behawioralne idealnie wpisuje się w tę tendencję.

Czym tak naprawdę jest AudienceScience?

AudienceScience to prekursor targetowania behawioralnego na świecie (niedawno Revenue Science zdecydowało się zmienić nazwę na AudienceScience). Jest to sprawdzona technologia, która umożliwia monitorowanie zachowań użytkowników i bardzo precyzyjnie określenie ich profilu. Jest to de facto docieranie do użytkowników, którzy są bardziej podatni na przekaz reklamowy.

Bartosz WieczorekBartosz WieczorekCzy zebrane w ten sposób dane są potem używane wielokrotnie, także podczas innych kampanii?

Tak, technologia daje nam możliwość pracowania na danych historycznych, bazowania na profilach wykorzystywanych we wcześniejszych kampaniach. Oczywiście jesteśmy w stanie modyfikować te profile w czasie rzeczywistym i dostosowywać kolejne kampanie do zmian upodobań użytkowników, do których już wcześniej mogliśmy docierać z przekazem reklamowym.

Ile czasu będzie trwało zbieranie informacji o użytkownikach?

Od momentu rozpoczęcia implementacji systemu AudienceScience na portfolio witryn Ad-Vice zainicjowane zostało zbieranie informacji o profilach użytkowników. W tej chwili implementacja dobiega końca, określana jest ścisła kategoryzacja witryn. Już w tej chwili jesteśmy w stanie zaproponować klientom konkretne rozwiązania w oparciu o nowo pozyskaną wiedzę na temat zachowań użytkowników.

Używam bardzo często słowa "profil użytkownika", aczkolwiek chciałbym zwrócić uwagę, że nie jest to targetowanie predykcyjne. AudienceScience to nie tylko możliwość monitorowania użytkownika. To możliwość dostosowania reklamy, której temat pokrywa się z zainteresowaniem internauty. Zainteresowania zaś poznajemy poprzez sposób, w jaki korzysta on z internetu. To co starał się pokazać na konferencji Jeremy Mason [managing director w European Operations - red.], to również to, że możemy kierować reklamę do użytkowników czytających np. konkretne artykuły, tudzież wyszukujących konkretne frazy w wyszukiwarkach na witrynach. Możliwe jest także kierowanie przekazu do konkretnych skategoryzowanych klas IP.

Wszystkie te elementy można łączyć, więc profil naszego użytkownika może być określony wieloma cechami. I to jest właśnie nasza przewaga konkurencyjna, że profil internauty można bardzo precyzyjnie tworzyć, zawężając lub rozszerzając kryteria.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.