Twenga zwiększyła światową sprzedaż o 500% w 2008 roku

Obecna w 13 krajach (w tym także w Polsce) firma Twenga, osiągnęła w ubiegłym roku obroty w wysokości 3,2 miliona euro. Oznacza to wzrost o około 500 proc. w porównaniu do roku 2007. Jak się dowiedzieliśmy, Polska wersja porównywarki cen (Twenga.pl) reprezentuje niewielki procent sprzedaży światowej.

Francuska firma Twenga skupia na dzień dzisiejszy oferty pochodzące z 60 000 sklepów internetowych z całego świata. Polska wersja porównywarki ma ich ok. 2,5 tys.

Po dwóch latach istnienia, w październiku 2008 roku firma przekroczyła barierę rentowności i zaczęła osiągać zyski. Od tego czasu firma generuje 50% swoich obrotów poza granicami Francji (od niedawna także w Stanach Zjednoczonych, Australii i Brazylii). Polska wersja porównywarki cen (Twenga.pl) reprezentuje niewielki procent sprzedaży światowej. "Najlepiej radzą sobie kraje takie jak Francja, Wielka Brytania oraz Niemcy, czyli kraje, których rynek eCommerce jest bardziej dojrzały" - mówi Katarzyna Majchrzak, Web Content Manager Poland z firmy Twenga.

We Francji, Twenga.fr weszła do trójki najczęściej odwiedzanych stron porównujących ceny produktów (Październik 2008, Médiamétrie). W Polsce po 1,5 roku działalności Twenga.pl znajduje się w pierwszej piątce najpopularniejszych porównywarek cenowych (600 tys. real users wg Megapanel PBI/Gemius, Grudzień 2008). Co ciekawe, w rankingu porównywarek cen Twenga.pl wyprzedza takiego "wyjadacza" jak o2.pl (do której to firmy należy Radar.pl) czy serwisy Alejka.pl i Kupujemy.pl.

Ile osób tworzy Twenga.pl? - "Trudno jest określić z ilu osób składa się polski oddział Twenga, gdyż wiele osób pracuje nad technologią Twenga, w dziale handlowym oraz dziale marketingu. Ogólnie Twenga zatrudnia ponad 90 osób" - mówi Katarzyna Majchrzak. Najbliższe plany Twenga.pl, to m.in pozyskiwanie kolejnych sklepów partnerskich oraz poprawa sposobu prezentowanych informacji.

Patrz też:

Która porównywarka cen jest "najlepsza"?

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.