Nielsen: Społeczności i blogi bardziej popularne niż poczta e-mail

Ponad 2/3 internautów odwiedza serwisy społecznościowe i blogi oraz aktywnie uczestniczy w ich życiu. Są to internetowe czynności bardziej popularne niż korzystanie z poczty e-mail - wynika z najnowszego badania firmy Nielsen Online.

Ponad 2/3 internautów (66,8%) z krajów objętych badaniem (tj. z Brazylii, Hiszpanii, Włoch, Japonii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Francji, Australii, Niemiec i Szwajcarii) odwiedza serwisy społecznościowe i blogi. Bardziej popularne są jedynie usługi wyszukiwawcze (85,9%), korzystanie z portali (85,2%) oraz serwisów z oprogramowaniem (73,4%).

Społeczności i blogi w liczbie swych użytkowników pokonują usługę poczty e-mail, z której korzysta 65,1% internautów - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen Online pt. "Global Faces and Networked Places"(pdf).

Analitycy Nielsen podkreślają, że w porównaniu do roku 2007 popularność serwisów społecznościowych wzrosła dwa razy szybciej niż miało to miejsce w przypadku wyszukiwania oraz korzystania z portali i witryn z oprogramowaniem oraz trzy razy szybciej niż generalne korzystanie z sieci. Co ciekawe taka sytuacja zaistniała m. in. dzięki wzmożonej aktywności internautów w wieku 35-49 lat. Najbardziej dynamiczny wzrost uczestnictwa w serwisach społecznościowych zauważono w Niemczech (wzrost o 39% w porównaniu do roku 2007), Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii i Włoszech.

Wzrasta również popularność logowania się do społeczności za pośrednictwem telefonów komórkowych i podobnych urządzeń mobilnych. W samej Wielkiej Brytanii ilość abonentów korzystających z takiej możliwości wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku o 249%, (w Stanach Zjednoczonych o 156%).

Okazało się rówież, że w badanych krajach czas spędzony w serwisach społecznościowych i w blogosferze wynosi 10% czasu poświęcanego na korzystanie z sieci i staje się - jak podkreślają analitycy - "fundamentalną" częścią wszelkiej aktywności on-line.

W raporcie przeczytać można również, że średnio co trzeci internauta odwiedza serwis Facebook. Wyjątkiem jest tutaj Brazylia, w której 70% internautów upodobało sobie społeczność Orkut. Również w Brazylii średni czas spędzany w społecznościowym serwisie jest dłuższy niż w innych krajach i wynosi 23% całości czasu poświęconego na surfowanie po sieci.

Raport "Global Faces and Networked Places" zawiera także szereg wskazówek dla marketerów, dzięki którym mogą oni lepiej poznać specyfikę i fenomen społeczności oraz efektywniej dobrać odpowiednie narzędzia reklamowe.

Źródło: http://www.marketingcharts.com