Polskatimes.pl z informacjami regionalnymi

Ogólnopolski dziennik "Polska" likwiduje dziewięć lokalnych wydań gazety. Informacje z nich trafią do serwisu Polskatimes.pl. W obszarze internetu Grupa Wydawnicza Polskapresse zapowiada również inwestycje, akwizycje oraz stworzenie nowych serwisów pod swoją marką.

Grupa Wydawnicza Polskapresse podjęła decyzję o zamknięciu 9 lokalnych wydań dziennika "Polska" od marca 2009 ("Polska Białystok", "Polska Gazeta Opolska", "Polska Kielce", "Polska Koszalin", "Polska Kujawy", "Polska Lubuskie", "Polska Olsztyn", "Polska Rzeszów", "Polska Szczecin"). Publikowane na ich łamach informacje regionalne znajdą się w serwisie Polskatimes.pl.

Jest to spowodowane oszczędnościami w obliczu pogarszającej się sytuacji gospodarczej w kraju, "w której osiągnięcie satysfakcjonującej sprzedaży na lokalnych rynkach nie jest możliwe". Reorganizakcja wiąże się z optymalizacją kosztów oraz redukcją zatrudnienia na Mazowszu, w Opolu, w Lubuskiem oraz w Warszawie.

Prasa regionalna i Internet odgrywają kluczową rolę w biznesie Polskapresse, dlatego w ramach nowej strategii wydawniczej Zarząd będzie rozwijać swoje dzienniki regionalne pod wspólną marką "Polska" oraz inwestować w działalność internetową - czytamy w komunikacie prasowym.

W celu zwiększenia przychodów oraz udziałów w rynku Polskapresse planuje rozwój istniejących zasobów internetowych (w portfelu Grupy znajduje się n. in. Gratka.pl, NaszeMiasto.pl, Telemagazyn.pl oraz Wiadomosci24.pl) oraz zapowiada inwestycje, akwizycje oraz stworzenie nowych serwisów.

Decyzja Grupy Wydawniczej Polskapresse o likwidacji wybranych publikacji drukowanych jest potwierdzeniem pojawiających się coraz częściej badań i szacunków związanych ze spadkiem wartości reklamy w prasie. To również kolejny fakt, wpisujący się w trend przesunięcia tradycyjnych mediów w kierunku internetu.

Wg ZenithOptimedia wśród wszystkich sektorów rynku najgorzej w 2009 r. wypadnie prasa - wpływy reklamowe w magazynach zmaleją o 10%, a w gazetach o 9%. Z najnowszych danych Expert Monitora wynika, że cennikowe wpływy reklamowe dzienników w styczniu 2009 r. w porównaniu ze styczniem 2008 r. spadły średnio o 11%. Spadki odnotowała m. in. Gazeta Wyborcza (o 20%) oraz Dziennik (o 23%).

Źródło: http://www.polskapresse.pl