Grudniowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Internauci sprawili miłą świąteczną niespodziankę Naszej-Klasie. Tym prezentem jest dodatkowa godzina, którą użytkownicy N-K spędzili na swoim serwisie. Jednocześnie już drugi miesiąc z rzędu Nasza-Klasa nie przyciąga nowych "klasowiczów". Zła passa towarzyszy również Onetowi, który traci 1,6 proc. zasięgu, i nie omija najpopularniejszej wyszukiwarki. Google stracił w grudniu 229 tys. real users.

Przez wielu uznawane za synonim wyszukiwarki, Google, zwalnia tempo wzrostu. Grudzień 2008 r. jest pierwszym od długiego czasu miesiącem, w którym serwis, zamiast pozyskiwać, traci użytkowników (dokładnie 229 tys. real users mniej). Z wyszukiwarki korzysta obecnie prawie 86 proc. polskich internautów.

Inną witryną, która również odnotowała spadek jest Onet.pl. Obecnie portal skupia na swoich stronach 9,5 mln widownię (czyli 61 proc. użytkowników sieci). Mimo tak imponującej liczby, z Onetu już drugi miesiąc z rzędu odpływają użytkownicy. W listopadzie portal zgubił 1 pkt. proc. sieciowego zasięgu, w grudniu traci kolejne 1,6 pkt. proc.

Także Nasza-Klasa kolejny miesiąc nie przyciąga nowych członków. Jednak w porównaniu z Onetem (z którego odpłynęło 437 użytkowników) Nasza-Klasa zalicza bardzo drobny, mało znaczący spadek popularności. W tym przypadku mówimy więc raczej o stagnacji i zasięgu obejmującym stale ponad połowę polskich internautów.

2,8 proc. - o tyle zwiększył się zasięg serwisów należących do Gadu-Gadu. Trzy największe z nich to: MojaGeneracja.pl (2,8 mln real users), Gadu-Gadu.pl (1,7 real users), Naglos.pl (ok. 700 tys.).

1,7 proc. - o tyle zmniejszył się zasięg Wikipedia.org.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.