Kolporter.pl będzie gonił konkurencję

2 mln zł przychodu wygenerował w 2008 r sklep internetowy, należący do największego prywatnego dystrybutora prasy w Polsce - Kolporter SA. Należy przyznać, że plany finansowe sklepu na najbliższe lata są dosyć ambitne.

- "Rynek internetowy to perspektywiczny obszar biznesu dla firm dysponujących unikalnym zapleczem logistycznym, kapitałowym i o dużej dynamice rozwoju. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie sklepu internetowego kolporter.pl" - mówi Grzegorz Fibakiewicz, prezes Kolportera SA.

W zeszłym roku przychody sklepu internetowego Kolporter.pl wyniosły 2 mln zł. W 2009 r. sklep planuje zwiększyć ten wynik nawet pięciokrotnie. Tak nakręcona dynamika rozwoju ma pod koniec 2010 roku zaowocować 25 mln zł przychodu.

W dystrybucji towaru ma pomóc własna firma kurierska Kolporter Express, działająca od kwietnia 2008 r. (ma podpisane umowy z około 2000 firm i instytucji) i szeroka sieć punktów odbioru w świecie rzeczywistym, która zostanie uruchomiona w pierwszej połowie bieżącego roku. Pierwsze punkty odbioru będą dostępne w Warszawie, do końca roku 2009 w całej Polsce będzie ich 200, docelowo - kilkaset. - Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy usługa będzie odpłatna, ale na pewno będzie tańsza dla klientów niż inne formy dostawy - stwierdza prezes Fibakiewicz.

Plany kolporter.pl na 2009 r. wyglądają następująco: wprowadzenie sprzedaży e-prasy, poszerzenie asortymentu, kolejne Extended Sites (usługa polegająca na darmowym uruchomieniu i obsłudze sklepu internetowego znajdującego się na stronie konkretnego portalu czy serwisu). Budżet na inwestycje będzie dostosowany do potrzeb - w ramach Kolportera SA wynosi on 20 mln zł.

A co z konkurencją w postaci Merlin.pl czy Empik.com? - "Nasza konkurencja wyprzedza nas wyraźnie" - mówi prezes Fibakiewicz. - "Na pewno chcemy ich gonić, ale przychody na poziomie 25 mln w ciągu 2 lat nie pozwolą nam na wyprzedzenie konkurencji".

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.