Revenue Science: konkurencja Nugg.ad już w Polsce

Sieć reklamy internetowej Ad-Vice rozpoczęła współpracę z amerykańską firmą Revenue Science, oferującą usługi targetowania behawioralnego reklamy w internecie. Warszawska spółka będzie wyłącznym dostawcą tej technologii w Polsce.

Technologia Revenue Science umożliwia zbieranie i analizę danych o zainteresowaniach i zachowaniach użytkowników serwisów, np. odwiedzanych stronach, czytanych artykułach, czy wynikach prowadzonych przez nich wyszukiwań. Warto podkreślić, że system nie identyfikuje danych personalnych internautów, a jedynie rejestruje sposób poruszania się przez nich po sieci.

W Ad-Vice trwają ostatnie szkolenia prowadzone przez przedstawicieli Revenue Science oraz implementacja technologii. Jak zakłada spółka, skuteczność działań reklamowych w sieci Ad-Vice może teraz wzrosnąć nawet o 40 proc. w porównaniu z reklamą tematycznie powiązaną z treścią serwisu.



Umowa podpisana z Revenue Science umożliwia spółce Ad-Vice kooperację z innymi polskimi wydawcami. Współpraca będzie polegała na udostępnieniu technologii i wspólnym budowaniu profili użytkowników oraz ich późniejszej sprzedaży.

Na polskim rynku technologię targetowania behawioralnego reklam oferuje już Nugg.ad. Wchodząca w skład portfela bmp, niemiecka firma podpisała umowy z trzema polskimi sieciami reklamowymi: Adnet, ARBOmedia oraz IDMnet. "Choć podobna technologia dostępna jest już na rodzimym rynku reklamy, to jednak usługi przez nas proponowane będą miały charakter unikatowy i w takiej formie do tej pory w Polsce nie były stosowane" - stwierdził Bartosz Wieczorek, Prezes Zarządu spółki Ad-Vice. "Mam nadzieję, że nasi klienci przekonają się do skuteczności targetowania behawioralnego reklamy w Internecie i będą ją często wykorzystywać".

"Targetowanie behawioralne reklamy w Internecie będzie jednym z naszych flagowych produktów" - stwierdził Prezes Zarządu.

Revenue Science działa od 2000 roku. Wśród jej klientów są m.in.: Bauer, News International, Bloomberg, Wall Street Journal, Reuters, FinancialTimes.com.

RSI vs. Nugg.ad (AKTUALIZACJA)

Bartosz W. Wieczorek, prezes zarządu Ad-ViceBartosz W. Wieczorek, prezes zarządu Ad-ViceCzym różni się technologia Revenue Science od Nugg.ad? - "Różnice? Na pewno prosty, sprawdzony mechanizm zbierania danych o zachowaniach internautów. Sam proces implementacji technologii przez wydawcę i budowa profili w czasie rzeczywistym umożliwi nam szybszą reakcję na potrzeby naszych klientów. Opieramy się na analizie zachowań internautów, w tym jakie treści czytają i czego szukają w Internecie, rezygnując z danych deklaratywnych (ankiety) - co jest podstawą rozwiązania oferowanego przez Nugg.ad" - mówi Bartosz W. Wieczorek, prezes zarządu Ad-Vice - "Kiedy Nugg.ad wchodził na polski rynek półtora roku temu zainteresowanie "behawioralką" przejawiali częściej wydawcy niż sami marketerzy. Do dziś kilku klientów zdecydowało się na przeprowadzenie próbnych kampanii bazujących na zebranych profilach Nugg.ad. Niewątpliwie wstępna edukacja, jaką wykonali moi konkurenci ułatwi nam przekonanie klientów do sprawdzonego na zachodnich rynkach rozwiązania Revenue Science (RSI)" - dodaje B. Wieczorek.

Oto co do powiedzenia w kwestii różnic pomiędzy technologiami Nugg.ad i RSI ma przedstawiciel firmy Nugg.ad - "Technologia Nugg.ad opiera swoje działania na łączeniu dwóch źródeł danych. Są to zarówno dane pozyskane z analizy zachowań internautów, tego czym się interesują, i jakie treści czytają oraz dane deklaratywne pozyskane z emitowanych na witrynach danego medium ankiet. Tym samym nugg.ad podobnie jak konkurencyjne rozwiązania, mierzy, zbiera i analizuje zachowania internautów, jednakże w odróżnieniu od konkurencji uzupełnia te dane danymi pozyskanymi z emisji ankiet. Nie zastępuję jednej metodologii drugą, a łączy to co w każdej z nich najlepsze! - mówi dla Internet Standard Tomasz Teodorczyk, Sales Director CEE (nugg.ad)

Tomasz Teodorczyk, Sales Director CEETomasz Teodorczyk, Sales Director CEE - Jest to o tyle istotne rozwiązanie dla naszych klientów, gdyż pozwala uzupełnić profile internautów, o takie cechy, których nie można jednoznacznie zidentyfikować tylko poprzez mierzenie kontentu - kontytnuuje T. Teodorczyk - Trudno odnaleźć witryny, które na przykład powiedzą jednoznacznie w jakim wieku jest dany internauta. Ponadto rozwiązanie nugg.ad bardzo dobrze sprawdza się w monotematycznych mediach, gdzie brak zróżnicowania kontentu nie pozwala zbudować istotnego z punktu widzenia reklamodawców zasięgu w danym targecie. Są to istotne przewagi, które znajdują potwierdzenie w coraz większym zainteresowaniu reklamodawców."

Patrz też:

Nugg.ad w 3 polskich sieciach reklamowych

Aktualizacja: 11 lutego 2009 17:37
Dodaliśmy komentarz Tomasza Teodorczyka, Sales Directora CEE (nugg.ad)
Aktualizacja: 11 lutego 2009 15:48
RV vs. Nugg.ad
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.