News Corporation: mniejsze zyski z reklam online

News Corporation, która jest właścicielem MySpace, Wall Street Jurnal oraz telewizji Fox, opublikowała kwartalne wyniki finansowe. Jednym z głównych powodów złej kondycji finansowej koncernu jest spadek zysków z reklam online.

Rupert Murdoch - podczas czwartkowej konferencji prasowej - komentując ten fakt, powiedział, że zyski z reklam online odzwierciedlają różnicę popytu i podaży jaka istnieje między internetem, a tradycyjnymi mediami (np. Wall Street Jurnal). Na czym to polega?

Internet składa się z tysięcy stron, na których można publikować reklamy, więc właściciele witryn walczą o reklamodawców obniżając swoje marże, a to przekłada się na coraz mniejsze zyski. Tak też się dzieje w przypadku MySpace.

Rupert Murdoch - zapytany o przyszłość reklamy internetowej i jej rentowność dla News Corporation - powiedział:

"Z reklam online mamy 80-90% łącznych wpływów (...), a to jest najważniejsze dla firm, które chcą inwestować w tego typu reklamę. (...)Nasz problem polega na tym, że ogromna ilość stron internetowych wpływa na obniżanie stawek za reklamy. Myślę, że musimy znaleźć nowy sposób podniesienia zysków z reklam online" i dodaje, że "New Corp musi się skupić na personalizowaniu reklam, co pozwoli na zdobycie większej liczby reklamodawców".

Źródło: thestandard.com