Piwne fotokody

Producent piwa Lech promuje swą markę za pośrednictwem fotokodów umożliwiających dostęp do biuletynu "Więcej z miasta" zawierającego aktualne informacje kulturalne. Czy fotokody przyjmą w polskiej komunikacji marketingowej?

Na początku lutego w największych miastach w Polsce pojawiło się kilkaset citylightów marki Lech na których znalazły się fotokody. Umożliwiają one dostęp do aplikacji "Więcej z miasta" zawierającej informacje ze świata kultury i sztuki (repertuar kinowy, wydarzenia wieczoru, koncerty, wystawy, spektakle).

Te małe obrazki pozwalają posiadaczom telefonów komórkowych poszukiwać informacji w niezwykle łatwy i prosty sposób - mówi Tomasz Kanton, brand PR Manager w Kompanii Piwowarskiej. Naszą ambicją jest bycie najbardziej innowacyjną polską marką piwa w segmencie premium. Dlatego też zdecydowaliśmy się użyć nieznanych jeszcze na masową skalę fotokodów.

Fotokod Lecha z aplikacją 'Więcej z miasta'Fotokod Lecha z aplikacją "Więcej z miasta"

Aby odczytać informacje ukryte pod fotokodem Lecha należy pobrać specjalną aplikację poprzez wysłanie SMS-a o treści "Fotokody" pod bezpłatny numer 8085. Zainstalowany w telefonie komórkowym program "skanuje" fotokod i (po zaakceptowaniu przez użytkownika) mobilnie łączy się z internetem pobierając informator "Więcej z miasta". Koszt całej operacji równa się opłacie za transmisję danych naliczanej zgodnie z planem taryfowym przez danego operatora.

Fotokody to narzędzie mobilnego marketingu, umożliwiające szereg działań promocyjnych. Za ich pośrednictwem przesyłać można różnorodne treści multimedialne (wideo, audio, linki do stron internetowych, wizytówki) oraz wysłać wiadomości tekstowe o zdefiniowanej treści na określony numer lub łączyć się z wcześniej zdefiniowanym numerem.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.