Nowy target PWR: internauci po 50-tym roku życia

Ruszył nowy portal społecznościowy Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita (PWR), który kierowany jest do osób w wieku 45-65. Misją portalu Plus50.pl jest przybliżenie i pokazanie pokolenia osób dojrzałych, pomoc i przeciwdziałanie ich dyskryminacji ze względu na wiek i płeć.

Z badań przeprowadzonych przez agencję Inquiery wynika, że polskie społeczeństwo starzeje się w zawrotnym tempie, najszybciej przybywa osób powyżej 65. roku życia, kolejne firmy zastanawiają się więc jak uczynić swe produkty atrakcyjnymi dla seniorów.

Na ten dosyć niepokojący trend postanowiło zareagować PWR. Plus50.pl - jest z jednej strony portalem informacyjnym (wiadomości z dziedziny prawa i ustawodawstwa, ZUS, prawa emerytalnego, spadkowego, porady z dziedziny psychologii, zdrowia), ale też, jak zapewniają autorzy, miejscem gdzie można znaleźć pracę i osobę do towarzystwa.

Docelowo do końca 2009 roku właściciele Plus50.pl zakładają ok. 700 tys. odsłon

Nowy target PWR: internauci po 50-tym roku życia

Plus50.pl

miesięcznie. Autorem strony jest firma Infinitivalley. Poza portalem www.plus50 spółka PWR przygotowuje także portal www.zamiastem.pl.

Pod koniec 2008 r. PWR uruchomiło inny wortal - Alterpraca.pl. Serwis zawiera informacje o rodzajach alternatywnych form zatrudnienia, możliwościach i przykładach ich zastosowania, a także o korzyściach i zagrożeniach związanych z alterpracą.

Nowy target PWR: internauci po 50-tym roku życia

Alterpraca.pl

Do tej pory nie było jednego miejsca w sieci, gdzie skupione były informacje o alternatywnych formach zatrudnienia. Wortal www.alterpraca.pl wypełnia tę lukę - mówi Daniel Prędkopowicz, dyrektor Pionu Edukacji i Szkoleń PWR SA i koordynator projektu AlterPraca.pl - docelowo planujemy na stronie zamieścić forum oraz giełdę pracy, gdzie pracownicy i pracodawcy będą mogli zamieszczać swoje oferty dotyczące pracy alternatywnej.

Do lipca 1996 r. PPW "Rzeczpospolita" posiadało 51 proc udziałów w Presspublice Sp. z o.o., wydawcy ogólnopolskiego dziennika "Rzeczpospolita", zajmującego znaczącą pozycję na rynku prasowym. Obecnie wydawnictwo posiada 48,99 proc. udziałów w spółce Presspublica Sp. z o.o.