TVP, Gazeta.pl i GG Network testują gemiusStream

O tym, że Gemius zamierza wprowadzić na rynek polski produkt gemiusStream pisaliśmy już na początku stycznia ("Gemius zbada wideo i audio w polskiej sieci"). Dziś firma badawcza ujawniła, że produkt jest już testowany przez dwóch dużych graczy polskiej sieci: Gazeta.pl i GG Network.

Przypomnijmy, że gemiusStream informuje o zachowaniach internautów odtwarzających materiały multimedialne metodą strumieniową, czyli taką, która pozwala na rozpoczęcie odtwarzania pliku bez konieczności ściągania całej jego zawartości.

Produkt jest obecnie w fazie testów - biorą w niej udział m.in. takie podmioty, jak TVP, GG Network S.A. oraz Gazeta.pl.

Testowa wersja gemiusStream wykorzystywana jest przez GG Network S.A. w ramach badania radia internetowego Open.fm."Na polskim rynku funkcjonuje coraz więcej projektów opartych o streaming audio bądź wideo i wiele z nich ma realne szanse aby osiągnąć sukces komercyjny" - przyznaje Krzysztof Łada, Dyrektor Biura Reklamy GG Network S.A - "Nie będzie to jednak możliwe bez odpowiedniego standardu badawczego, który pozwoli reklamodawcom obiektywnie określać potencjał poszczególnych wydawców. Gemius jest w stanie zapewnić nam zarówno odpowiednią jakość, jak i propagację takiego standardu" - dodaje K. Łada.

gemiusStreamgemiusStream

Jakub Abramczuk, szef serwisów wideo portalu Gazeta.pl, jest zdania, że nowa technologia przyczyni się do zwiększenia monetaryzacji bazy filmowej Agory, która liczy już 30 tys. klipów.

W trakcie implementacji badania jest również kilka portali, w tym Wirtualna Polska. Wraz z rozwojem produktu, jego użytkownicy zyskają możliwość poznania profilu społeczno-demograficznego internautów odtwarzających poszczególne pliki. Wiedza ta pozwoli dostosować treść audycji i materiałów wideo do zainteresowań odwiedzających daną stronę internautów.

Czytaj też: Gemius zbada wideo i audio w polskiej sieci

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.