Tydzień bez reklam na Fotka.pl

Od dziś do 11 stycznia, w ramach prezentu noworocznego, wszyscy użytkownicy serwisu społecznościowego Fotka.pl będą bezpłatnie korzystać z wersji premium strony zwanej "Gwiazda". Jedną z najważniejszych funkcji wersji premium jest całkowity brak reklam.

"Nasza akcja ma kilka przyczyn. Po pierwsze i najważniejsze, chcemy aby użytkownicy Fotka.pl mogli w Nowym Roku przez kilka dni odpocząć od wszechobecnych reklam." - mówi Rafał Agnieszczak, zarządzający serwisem Fotka.pl. "Po drugie jest to eksperyment mający za zadanie sprawdzić jak internauci postrzegają reklamy, jak zareagują na ich brak oraz czy możliwość uniknięcia reklam jest dla internautów istotną wartością." - dodaje.

Tydzień bez reklam zakończy się 11 stycznia, tym samym kończąc aktywne wsparcie finału jednej z największych polskich kampanii charytatywnych. Wsparcie będzie się opierać przede wszystkim na wypracowanych mechanizmach społecznościowych z pominięciem typowych formatów reklamowych (wykorzystane zostaną m.in. "klany").

"Nikt w polskim internecie dotychczas nie przeprowadzał tego typu akcji, na tak licznej grupie użytkowników" - mówi o serwisie bez reklam Rafał Agnieszczak - "Płynące z tego eksperymentu wnioski mogą być istotne nie tylko dla samego sewisu Fotka.pl ale także dla całej branży, w tym podmiotów rozważających np. umożliwienie użytkownikom rezygnacji z reklam w zamian za płatną subskrybcję jakościowego kontentu."

Według październikowej fali badania Megapanel PBI/Gemius, serwis społecznościowy Fotka.pl przyciąga miesięcznie 2,3 mln internautów (real users), co daje mu zasięg równy 15,01 proc.