Ostatnie święta dla muzyki zapisanej na CD?

Przemysł muzyczny musi zrezygnować ze sprzedaży muzyki na płytach CD do świąt 2009 roku. Tak przynajmniej wynika z analiz firmy Gartner.

Gartner jest amerykańską firmą doradczą, która specjalizuje się w zagadnieniach zarządzania technologiami oraz ich strategicznego wykorzystania. Firma najczęściej doradza przy podejmowaniu decyzji dotyczących technologii informacyjnych. Muzyka sprzedawana na płytach CD stanowi podstawowy generator zysków dla przemysłu muzycznego. Wedle doradców firmy Gartner, powinien on jednak zrezygnować z tego sposobu sprzedaży, albowiem hamuje to rozwój dystrybucji online.

Zyski ze sprzedaży muzyki online, w 2007 roku stanowiły 23% przychodu przemysłu muzycznego w USA i 15% na całym świecie. Natomiast zyski ze sprzedaży muzyki na płytach spadły z poziomu 91% w roku 2005, do 77% w roku 2007. Popularność CD spada, a sklepy muzyczne wciąż redukują miejsce przeznaczone na płyty. Firma Gartner twierdzi, że przyszłość należy do dystrybucji online i trudno się z nią nie zgodzić. Coraz więcej gospodarstw domowych posiada połączenie z Internetem, a eliminacja płyt pozwoli na obniżenie kosztów dystrybucji muzyki. Wedle przewidywań firmy Gartner, płyty CD nie znikną jednak całkowicie z rynku muzycznego. Pozostaną na nim jako dodatki lub nośniki materiałów promocyjnych.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.