USA: Spada wartość reklamy w serwisach społecznościowych

Amerykańscy reklamodawcy wydadzą w tym roku 1,2 mld USD na reklamę w serwisach społecznościowych. W maju wydatki te szacowano na 1,4 mld USD - podaje eMarketer.

eMarketer skorygował swoje prognozy dotyczące wartości reklamy w serwisach społecznościowych w Stanach Zjednocznonych. W 2008 r. wg analityków na promocję w społecznościówkach amerykańscy reklamodawcy wydadzą 1,175 mld USD (w maju szacowano, że będzie to 1,4 mld USD), a w roku przyszłym 1,29 mld USD (majowe prognozy mówiły o wydatkach rzędu 1,8 mld USD).

Spowolnienie wzrostu wydatków na reklamę w społecznościach spowodowane jest intensyfikacją popularności innych formatów m. in. wideo. eMarketer szacuje, że wartość reklamy wideo w przyszłym roku zwiększy się o 45% i osiągnie sumę 850 mln USD, wciąż jednak najwięcej budżetów reklamowych przeznaczonych będzie na reklamę w wyszukiwarkach (12,28 mld w 2009 r).



Prognozy długoterminowe mówią, że wydatki na reklamę w społecznościach najdynamiczniej wzrastać będą w 2013 roku, kiedy osiągną sumę 1,64 mld USD.

eMarketer obniżył także prognozy dotyczące wartości reklamy w największych amerykańskich serwisach społecznościowych. Wcześniej szacowano, że na tegoroczną reklamę w Myspace przeznaczonych będzie 755 mln USD - obecne szacunki podają sumę o 22,5% mniejszą tj. 585 mln USD. W przypadku Facebooka prognozowane 265 mln USD za 2008 r. obniżono do 210 mln USD (mniej o 20,8%).

Źródło: http://www.marketingcharts.com

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.